۱۴۰۴-۱۰-۱۵ | ۱۲:۴۱
منبع: نمایندگی سیستان و بلوچستان
کاهش روند ابتلا به مالاریا در سراوان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اعلام کرد

کاهش روند ابتلا به مالاریا در سراوان

سیستان و بلوچستان (ایسنا) - رئیس مرکز بهداشت سراوان از کاهش روند ابتلا به مالاریا در این شهرستان خبر داد.

کرد تمینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود همجواری سراوان با مرز پاکستان و قرار داشتن منطقه در معرض خطر بیماری‌های واگیر به‌ویژه مالاریا، خوشبختانه در ماه‌های اخیر روند ابتلا به این بیماری کاهش یافته است.

رئیس مرکز بهداشت سراوان گفت: کنترل و کاهش موارد مالاریا در چنین شرایطی نشان‌دهنده اثربخشی برنامه‌های بهداشتی و تلاش‌های هدفمند مجموعه نظام سلامت است.

وی بیان کرد: بیماریابی فعال، حضور مؤثر تیم‌های سلامت در مناطق پرخطر، همکاری مردم و ارتقای سطح سواد سلامت جامعه نقش تعیین‌کننده‌ای در کنترل این بیماری داشته است.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها