۱۴۰۵-۰۱-۱۵ | ۱۳:۲۸
منبع: نمایندگی فارس
واکنش قاطع مراجع جهانی برای تضمین امنیت پایداری شهری در برابر تجاوزات نظامی

در پیام شهردار شیراز به جامعه جهانی شهری تأکید شد

واکنش قاطع مراجع جهانی برای تضمین امنیت پایداری شهری در برابر تجاوزات نظامی

فارس (ایسنا) - شهردار شیراز و عضو هیئت‌مدیره انجمن کلانشهرهای جهان(متروپلیس)، در پی تجاوزات اخیر آمریکایی–صهیونی به زیرساخت‌های مدنی ایران، با ارسال نامه‌ای رسمی به دبیرکل این نهاد بین‌المللی، ضمن فاش ساختن ابعاد این جنایت و هدف قرار گرفتن مراکز شهری، خواستار واکنش قاطع مراجع جهانی برای تضمین امنیت پایداری شهری و صیانت از حیات شهروندان شد.

این مکاتبه که امروز شنبه ۱۵ فروردین از سوی پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز منتشر شده، پرده از تحمیل یک جنگ خائنانه برمی‌دارد که با نقض موازین بین‌المللی، دقیقاً در میانه فرآیندهای دیپلماتیک و مذاکرات بر ملت ایران تحمیل شده است.

سکاندار مدیریت شهری شیراز با تبیین هجمه به ارکان زیست‌شهری از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و حتی دو بوستان عمومی، اعلام کرد که این یورش هولناک منجر به عروج ملکوتی پنج تن از کارکنان فداکار شهرداری در حین خدمت و شهادت ده‌ها شهروند بی‌گناه شده است.

 عضو هیات‌مدیره متروپلیس به استفاده از تاکتیک شنیع پراکندن مین‌های زمینی در مناطق مسکونی اشاره کرده است که محله‌های امن را برای دانش‌آموزان به میدان وحشت بدل کرده و مصداق بارز نقض حقوق بنیادین بشر است.

وی با استناد به رسالت این انجمن جهانی در ترویج شهرهای تاب‌آور، سه مطالبه راهبردی شامل محکومیت تخریب نظام‌مند زیرساخت‌ها، تقویت همبستگی جهانی برای امنیت کارکنان خدمات حیاتی شهری نظیر آتش‌نشانان و امدادگران و انعکاس صدای شهرهای رنج‌دیده از جنگ را در سطح بین‌المللی مطالبه کرد.

اسدی در پایان با تأکید بر ایستادگی و مقاومت شهروندان شیراز علی‌رغم سوگواری برای شهدای خویش، یادآور شد که همبستگی در چارچوب نهادهای بین‌المللی، تنها مسیر پاسداری از حرمت زندگی شهری و ادای احترام به خادمانی است که در سخت‌ترین شرایط، از پایداری زیست‌بوم‌های انسانی صیانت می‌کنند.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها