۱۴۰۵-۰۲-۱۳ | ۰۷:۲۶
منبع: نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد
ضرورت اجرای دستورالعمل‌های تاب‌آوری نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

ضرورت اجرای دستورالعمل‌های تاب‌آوری نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

کهگیلویه و بویراحمد (ایسنا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تأکید بر ضرورت آمادگی در شرایط بحرانی، اجرای دقیق دستورالعمل‌های کشوری در حوزه تاب‌آوری نظام سلامت در این دانشگاه را ضروری دانست.

رقیه پناهی شامگاه شنبه ۱۲ اردیبهشت در نشست تبیین دستورالعمل کشوری تاب‌آوری نظام سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، گفت: مجموعه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در مقطع زمانی که کشورمان درگیر جنگ بود به‌صورت شبانه‌روزی در میدان خدمت حضور داشت و با تلاش نیروهای حوزه سلامت توانست دستاوردهای قابل توجهی در ارائه خدمات به مردم رقم بزند.

وی ادامه داد: نقش دانشگاه علوم پزشکی در اعتمادسازی، مدیریت هیجانات و کاهش التهاب جامعه در شرایط بحرانی بسیار مهم است و نظام سلامت علاوه بر ارائه خدمات درمانی، در مواقع بحران وظیفه مهمی در ایجاد آرامش و اطمینان در بین مردم را بر عهده دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای دقیق دستورالعمل‌های کشوری در حوزه تاب‌آوری نظام سلامت امری ضروری است و در این زمینه نیز کارگروه تخصصی تاب‌آوری نظام سلامت برای هماهنگی و پیگیری اقدامات مرتبط در این دانشگاه تشکیل شده است.

به گزارش ایسنا، پناهی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی، تقویت زیرساخت‌ها و ارتقای آمادگی مراکز بهداشتی و درمانی در مواجهه با بحران‌ها، بر افزایش هماهنگی بین واحدهای تابعه و ارتقای آمادگی شبکه‌های بهداشت و مراکز درمانی در برابر شرایط بحرانی تأکید کرد.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها