۱۴۰۵-۰۳-۲۴ | ۱۳:۴۲
رئیس کمیسیون کشاورزی: دولت باید با جدیت از معیشت کشاورزان و دامداران صیانت کند

رئیس کمیسیون کشاورزی: دولت باید با جدیت از معیشت کشاورزان و دامداران صیانت کند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از دولت انتظار می‌رود با اهتمام ویژه به مطالبات بخش کشاورزی، از معیشت کشاورزان و دامداران به‌طور جدی صیانت کند، سیاست‌های حمایتی مؤثر را گسترش دهد و امنیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را تقویت نماید.

به گزارش ایسنا محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی تاکید کرد که بی‌تردید هر مزرعه فعال، هر واحد دامداری پویا و هر تولیدکننده‌ای که با وجود مشکلات و محدودیت‌ها چرخه تولید را زنده نگه می‌دارد، سنگری مستحکم برای دفاع از منافع ملی و اقتدار کشور است.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

یاد و خاطره رهبر شهید انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای و شهدای جنگ رمضان، را گرامی می دارم.

هفته جهاد کشاورزی فرصتی ارزشمند برای تجلیل از مجاهدت‌های خاموش اما سرنوشت‌ساز مردان و زنانی است که در گستره پهناور ایران اسلامی، با تلاش، دانش، ایمان و استقامت خود، امنیت غذایی کشور را تضمین می‌کنند و پرچم خوداتکایی و اقتدار ملی را در یکی از راهبردی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور برافراشته نگه می‌دارند.

بدون تردید در شرایط کنونی نقش کشاورزان، دامداران، عشایر، بهره‌برداران و تولیدکنندگان عرصه کشاورزی بیش از هر زمان دیگری اهمیت یافته است. این قشر شریف نه تنها تأمین‌کنندگان غذای مردم هستند، بلکه به عنوان رکن راهبردی تاب‌آوری ملی، امنیت غذایی، پایداری اقتصادی و حفظ انسجام ملی شناخته می‌شوند.

بی‌تردید هر مزرعه فعال، هر واحد دامداری پویا و هر تولیدکننده‌ای که با وجود مشکلات و محدودیت‌ها چرخه تولید را زنده نگه می‌دارد، سنگری مستحکم برای دفاع از منافع ملی و اقتدار کشور است. از این رو حمایت از بخش کشاورزی صرفاً یک ضرورت اقتصادی نیست، بلکه یک وظیفه ملی و راهبردی برای حفظ امنیت و استقلال کشور محسوب می‌شود.

اینجانب ضمن تبریک صمیمانه هفته جهاد کشاورزی به تمامی کشاورزان، دامداران، عشایر و همچنین کارشناسان، پژوهشگران و مدیران وزارت جهاد کشاورزی، سازمان‌ها و نهادهای وابسته و همه خدمتگزاران این عرصه، مراتب سپاس و قدردانی خود را از تلاش‌های شبانه‌روزی آنان اعلام می‌دارم.

در همین راستا، از دولت محترم انتظار می‌رود با اهتمام ویژه به مطالبات بخش کشاورزی، از معیشت کشاورزان و دامداران به‌طور جدی صیانت کند، سیاست‌های حمایتی مؤثر را گسترش دهد، امنیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را تقویت نماید، پرداخت مطالبات تولیدکنندگان را تسریع بخشد و زمینه ارتقای بهره‌وری و توسعه پایدار این بخش را فراهم آورد.

ملت ایران همواره نشان داده است که با تکیه بر همبستگی، همدلی و اعتماد متقابل، قادر است از دشوارترین شرایط عبور کند و مسیر پیشرفت و تعالی را ادامه دهد.

کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز خود را موظف می‌داند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی، در کنار کشاورزان، دامداران و همه فعالان این بخش راهبردی ایستاده و برای رفع مشکلات آنان و تحقق امنیت غذایی پایدار کشور از هیچ تلاشی دریغ نکند.

امیدوارم با اتکال به خداوند متعال، در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، همت تولیدکنندگان و حمایت مؤثر مسئولان، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر بخش کشاورزی، ارتقای معیشت بهره‌برداران و تقویت اقتدار و سربلندی ایران عزیز باشیم.»

انتهای پیام

# سیاسی

آخرین اخبار سیاسی