مهدی مرتضوی یکشنبه ۲۴ خرداد در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه واحد شماره ۸، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، معلمان و دانشآموزان شهید، اظهار کرد: امروز شاهد بهرهبرداری از یکی از پروژههای آموزشی استان هستیم که با مشارکت و همراهی خیرین و در راستای توسعه زیرساختهای آموزشی به سرانجام رسیده است.
وی افزود: خراسان جنوبی همواره سرزمین علم، فرهنگ و اندیشه بوده و توسعه فضاهای آموزشی در این استان میتواند زمینهساز رشد و شکوفایی هرچه بیشتر نسل آینده باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نقش خیرین در حوزه تعلیم و تربیت تصریح کرد: مدرسهسازی تنها ساخت یک بنا نیست، بلکه بنیانگذاری مسیر دانایی، امید و پیشرفت برای دانشآموزان است و آثار آن تا سالها در جامعه باقی خواهد ماند.
مرتضوی ادامه داد: این پروژه در چارچوب نهضت توسعه عدالت در فضاها و تجهیزات آموزشی و پرورشی با مشارکت مردم اجرا شده و برای تمامی پروژههای آموزشی استان، علاوه بر مدیران مردمی، راهبری استانی نیز تعریف شده است تا روند اجرا و بهرهبرداری با سرعت بیشتری دنبال شود.
وی با بیان اینکه این مدرسه دارای ۱۴۴۳ مترمربع زیربناست، گفت: عملیات اجرایی پروژه از سال گذشته به پایان رسیده بود اما با توجه به شرایط زمانی و همزمانی با سال تحصیلی، افتتاح آن به زمان مناسبتری موکول شد.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز این فضای آموزشی در اختیار دانشآموزان قرار میگیرد و امیدواریم به بستری برای تربیت نسلی متعهد، توانمند و اثرگذار در آینده کشور تبدیل شود.
مرتضوی در پایان از حمایتهای رئیسجمهور، وزیر آموزش و پرورش، استاندار خراسان جنوبی، خیرین، اداره کل نوسازی مدارس، مجمع خیرین مدرسهساز، مهندسان و عوامل اجرایی پروژه قدردانی کرد و گفت: توسعه آموزش و پرورش بدون مشارکت مردم و همراهی خیرین شتاب و عمق لازم را نخواهد داشت.
انتهای پیام
