علیاکبر عبدالملکی در گفتوگو با ایسنا با اشاره به مطالبه چندین ساله فعالان بخش معدن استان برای نوسازی ناوگان ماشینآلات معدنی، اظهار کرد: فرسودگی ماشینآلات یکی از مهمترین چالشهای توسعه فعالیتهای معدنی در کردستان بود و این موضوع بارها از سوی بهرهبرداران و فعالان این حوزه مطرح شده بود.
وی افزود: پس از بررسیهای کارشناسی در شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی کردستان، موضوع در شصتوهفتمین نشست شورا مطرح و به تصویب رسید و بر اساس بند چهارم مصوبات این نشست، مسئولیت پیگیری اجرای آن به ادارهکل گمرکات استان واگذار شد.
دبیر شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی کردستان ادامه داد: دبیرخانه شورا، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک سنندج با همکاری و هماهنگی مستمر، روند اجرای مصوبه را دنبال کردند و در نهایت طی نامه رسمی شماره ۲۳۹۶۵۱/۱۴۰۵ مورخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۵، گمرک باشماق در فهرست گمرکات مجاز کشور برای ترخیص ماشینآلات راهسازی و معدنی قرار گرفت.
عبدالملکی این اقدام را حاصل تعامل و همافزایی میان بخش خصوصی و دستگاههای اجرایی دانست و گفت: تداوم چنین همکاریهایی میتواند روند اجرای برنامههای توسعه اقتصادی را تسریع کرده و زمینه افزایش تابآوری اقتصاد در برابر نوسانات مختلف را فراهم کند.
وی همچنین این تصمیم را گامی مؤثر در حمایت از تولید و فعالیتهای معدنی عنوان کرد و افزود: قرار گرفتن گمرک باشماق در جمع گمرکات مجاز کشور، ضمن کاهش هزینههای فعالان اقتصادی، فرآیند نوسازی ماشینآلات معدنی استان را تسهیل خواهد کرد و از دستاوردهای مهم شورای گفتوگوی دولت و بخش خصوصی به شمار میرود.
انتهای پیام
