۱۴۰۵-۰۳-۲۵ | ۱۴:۲۶
منبع: اداره کل محیط زیست استان تهران
۳۶ تن پسماند ویژه صنعتی شهر تهران به مراکز مجاز امحاء منتقل شد
عکس آرشیوی است.

۳۶ تن پسماند ویژه صنعتی شهر تهران به مراکز مجاز امحاء منتقل شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران گفت: ۳۶ تن پسماند ویژه و خطرناک با نظارت کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران، پس از انجام مراحل قانونی و کنترل‌های زیست‌محیطی به مرکز مجاز امحاء منتقل شد.

به گزارش ایسنا محمد رستگاری  با اعلام این خبر گفت: روز گذشته ۲۴ خردادماه، در جهت اجرای الزامات قانونی مدیریت پسماندهای ویژه، عملیات جمع‌ آوری، حمل و انتقال ۳۶ تن پسماند ویژه با نظارت مستقیم کارشناسان این اداره انجام شد.

وی افزود: این محموله پس از انجام بررسی‌های کارشناسی، کنترل فرآیند بارگیری، پلمب خودروهای حمل و طی مراحل قانونی، در قالب سه دستگاه تریلر به یکی از مراکز مجاز و مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شد.

رستگاری با تاکید بر ضرورت مدیریت اصولی پسماندهای ویژه اظهار کرد: نظارت بر فرآیند جمع‌ آوری، حمل و دفع این نوع پسماندها با هدف پیشگیری از آلودگی منابع آب، خاک و هوا و حفاظت از سلامت عمومی، به‌صورت مستمر در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران قرار دارد.

رستگاری خاطرنشان کرد: پسماندهای ویژه به دلیل داشتن ویژگی‌های خطرناک نیازمند مدیریت تخصصی و دفع اصولی مطابق ضوابط و استانداردهای زیست‌محیطی هستند و هرگونه جا به ‌جایی یا امحاء آن‌ها باید تحت نظارت مراجع ذیصلاح انجام شود.

وی تاکید کرد: پایش مستمر واحدهای تولیدکننده پسماندهای ویژه و نظارت بر عملکرد آن‌ها، نقش مهمی در کاهش مخاطرات زیست‌محیطی و حفظ منابع طبیعی دارد.

انتهای پیام

# اجتماعی

آخرین اخبار اجتماعی