میثم لکزایی ۲۷ خرداد در نشست مشترک با مدیرکل آموزش و پرورش استان که به منظور امضای توافقنامه توسعه فضاهای ورزشی مدارس برگزار شد، اظهار داشت: توسعه فضاهای ورزشی دانشآموزی یکی از اولویتهای مهم این ادارهکل در مسیر تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت محیطهای تربیتی است.
وی با اشاره به وضعیت پروژههای در حال اجرا افزود: در حال حاضر ۳۵ سالن ورزشی توسط ادارهکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با میانگین پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد در دست اجرا قرار دارد که در سالهای ۱۴۰۵ و ۱۴۰۶ به بهرهبرداری خواهند رسید.
لکزایی ادامه داد: همچنین با امضای تفاهمنامه مشترک با ادارهکل آموزش و پرورش استان عملیات اجرایی ۲۴ سالن و سوله ورزشی جدید از محل اعتبارات در اختیار آموزش و پرورش آغاز میشود تا روند افزایش سرانه فضاهای ورزشی مدارس با شتاب بیشتری دنبال شود.
مدیرکل نوسازی مدارس سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مجموع این پروژهها زمینه بهرهبرداری از ۶۰ سالن ورزشی استاندارد را در سالهای ۱۴۰۵ و ۱۴۰۶ فراهم میکند، تصریح کرد: این اقدام یکی از بزرگترین برنامههای توسعه زیرساختهای ورزشی مدارس استان در سالهای اخیر به شمار میرود و نقش مؤثری در ارتقای سلامت جسمی و روحی دانشآموزان، افزایش نشاط اجتماعی و ایجاد فرصتهای برابر آموزشی خواهد داشت.
وی خاطرنشان کرد: افزایش سرانه فضاهای ورزشی تنها ساخت یک فضای فیزیکی نیست بلکه سرمایهگذاری برای تربیت نسلی سالم، پویا و توانمند است و ادارهکل نوسازی مدارس با همکاری آموزش و پرورش اجرای این پروژهها را با جدیت تا مرحله بهرهبرداری دنبال خواهد کرد.
این تفاهمنامه در راستای سیاستهای توسعهای دولت و با هدف ارتقای شاخصهای آموزشی، توسعه متوازن زیرساختهای ورزشی و ارائه خدمات شایستهتر به جامعه دانشآموزی سیستان و بلوچستان به امضا رسید.
انتهای پیام
