۱۴۰۵-۰۳-۲۷ | ۱۰:۰۷
۱۸۲ مادر بوشهری از تصمیم به سقط منصرف شدند

۱۸۲ مادر بوشهری از تصمیم به سقط منصرف شدند

بوشهر (ایسنا) - مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر از منصرف شدن ۱۸۲ مادر باردار از سقط جنین در قالب خدمات مرکز مشاوره‌ای نفس در استان خبر داد.

طیبه پوربهی امروز (چهارشنبه ۲۷ خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای برنامه‌های حمایت از مادران باردار در چارچوب قانون جوانی جمعیت اظهار کرد: مرکز مشاوره‌ای نفس با هدف پیشگیری از سقط جنین و حمایت از مادران باردار از دوران بارداری تا پس از تولد فعالیت می‌کند.

وی افزود: این مراکز با همراهی نظام شبکه بهداشت، پزشک خانواده و خانه‌های بهداشت، خدمات مشاوره‌ای و حمایتی را به مادران ارائه می‌دهند تا روند بارداری با آرامش و حمایت تخصصی طی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر بیان کرد: از ابتدای راه‌اندازی این مراکز تاکنون ۲۷۶ مادر باردار در استان تحت خدمات مشاوره‌ای قرار گرفته‌اند.

پوربهی با اشاره به نتایج عملکرد این مراکز گفت: در این مدت ۱۸۲ مادر از تصمیم به سقط جنین منصرف شده‌ و ۹۱ نوزاد نیز در نتیجه همراهی و مداخلات مشاوره‌ای متولد شده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ مرکز مشاوره‌ای نفس در استان بوشهر فعال است که با حضور ماماها، کارشناسان سلامت خانواده، بهیاران و سفیران سلامت خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر و دبیر ستاد جوانی جمعیت و خانواده استان، تأکید کرد: هدف این مراکز، ارتقای سلامت مادران باردار و حمایت اجتماعی و تخصصی از خانواده‌ها در مسیر فرزندآوری و حفظ سلامت جنین است.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها