۱۴۰۵-۰۳-۲۷ | ۱۱:۳۸
هشدار کمیسیون اروپا نسبت به افزایش خطرات رسانه‌های اجتماعی برای جوانان

هشدار کمیسیون اروپا نسبت به افزایش خطرات رسانه‌های اجتماعی برای جوانان

کمیسیون اروپا روز گذشته (سه‌شنبه) پس از برگزاری آخرین جلسه هیئت ویژه ایمنی کودکان در فضای دیجیتال در راستای تقویت حمایت از خردسالان در فضای آنلاین، نسبت به افزایش خطرات رسانه‌های اجتماعی برای جوانان نیز هشدار داد.

به گزارش ایسنا، طبق بیانیه کمیسیون، این هیئت که کارشناسان، سیاست‌گذاران، مربیان، نمایندگان والدین و مدافعان حقوق کودک را گرد هم آورده بود، این هفته سومین و آخرین جلسه خود را به پایان رساند.

انتظار می‌رود روسای مشترک آن در ۱۳ ژوئیه مجموعه‌ای از توصیه‌ها را به رئیس کمیسیون اروپا ارائه دهند.

این ابتکار بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر کمیسیون اروپا برای رسیدگی به تأثیر پلتفرم‌های دیجیتال بر کودکان و نوجوانان و تقویت چارچوب نظارتی اتحادیه اروپا برای ایمنی آنلاین است.

یک نظرسنجی جدید یوروبارومتر که در کنار این نشست منتشر شد، میزان مواجهه جوانان با پلتفرم‌های دیجیتال و خطرات مرتبط با آن را برجسته می‌کند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که نوجوانان در اروپا به طور متوسط ​​۴.۵ ساعت در روزهای مدرسه و ۶.۱ ساعت در آخر هفته‌ها آنلاین هستند.

حدود ۱۴ درصد گزارش می‌دهند که روزانه بیش از ۱۰ ساعت از صفحه نمایش استفاده می‌کنند.

تقریباً از هر سه نوجوان، یک نفر گفت که رسانه‌های اجتماعی باعث می‌شوند احساس استرس، غم یا طرد شدن کنند.

حدود ۴۵ درصد گزارش دادند که خود را با دیگران در فضای آنلاین مقایسه می‌کنند، در حالی که یک چهارم گفتند که با محتوای نامناسب از جمله سخنان نفرت‌پراکن، مواجه شده‌اند.

به گزارش آناتولی، این نظرسنجی همچنین همبستگی قوی بین استفاده زودهنگام از رسانه‌های اجتماعی و زمان بیشتر استفاده از صفحه نمایش را نشان داد.

کسانی که قبل از ۱۰ سالگی شروع به استفاده از پلتفرم‌ها کرده‌اند، ۷.۵ ساعت زمان استفاده از صفحه نمایش را در آخر هفته‌ها گزارش کرده‌اند، در مقایسه با ۵.۷ ساعت در میان کسانی که بعد از ۱۴ سالگی شروع به استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

# اجتماعی

آخرین اخبار اجتماعی