۱۴۰۵-۰۳-۲۷ | ۱۱:۴۶
منبع: نمایندگی فارس
حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی فارس با واگذاری ۳۰ هکتار زمین دولتی

مدیر امور اراضی استان اعلام کرد

حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی فارس با واگذاری ۳۰ هکتار زمین دولتی

فارس (ایسنا) - مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از واگذاری اولیه ۳۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی به سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف حمایت از تولید، ساماندهی بهره‌برداری و تقویت ظرفیت‌های کشاورزی استان انجام شده است.

نبی‌الله یزدی، چهارشنبه ۲۷ خرداد در نشست امور اراضی جهادکشاورزی فارس با اشاره به برگزاری چهار جلسه شورای هفت‌نفره هیئت واگذاری در سال جاری اظهار کرد: در این جلسات، روند واگذاری و مدیریت اراضی با هدف حمایت از تولید و تسهیل فعالیت سرمایه‌گذاران مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در نتیجه مصوبات این جلسات، واگذاری اولیه ۳۰ هکتار از اراضی ملی و دولتی در اختیار سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی قرار گرفته تا زمینه اجرای طرح‌های تولیدی و افزایش ظرفیت تولید در استان فراهم شود.

یزدی با بیان اینکه ساماندهی قراردادها و تثبیت بهره‌برداری‌ها از اولویت‌های این مجموعه بوده است ادامه داد: در این مدت، انتقال قطعی سه قطعه زمین به مساحت مجموع ۱۶.۵ هکتار انجام شده که هدف از آن تثبیت حقوق بهره‌برداران و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری بوده است.

این مقام مسئول بیان کرد: همچنین در این بازه زمانی ۳۶ مورد تمدید قرارداد اجاره واگذاری اراضی انجام شده و دو مورد فسخ قرارداد نیز به دلیل عدم اجرای تعهدات و ضوابط قانونی ثبت شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه با تأکید بر رویکرد حمایتی این مدیریت تصریح کرد: واگذاری اراضی به سرمایه‌گذاران در راستای تحقق شعار سال، تقویت اقتصاد مقاومتی و ارتقای امنیت غذایی کشور انجام می‌شود تا روند تولید در بخش کشاورزی با ثبات و استمرار ادامه یابد.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها