به گزارش ایسنا، در بیانیه حزب ندای ایرانیان که به دلیل امضای یادداشت تفاهم پایان جنگ ایران و آمریکا صادر شده، آمده است: «ایرانِ عزیز، در پهنهی پرفراز و فرودِ تاریخ خویش، روزهای سخت اما پر غروری را از سر گذرانده است. در آینهی این سرگذشتِ کهن، تلخکامیها در کنار شیرینکامیها و شکستها دوشادوشِ پیروزیها، گره در تار و پودِ هویت این مرز و بوم افکنده و سیمایِ پرشکوهِ امروزِ ما را رقم زدهاند.»
در این بیانیه با اشاره به تجاوز آمریکا و اسراییل به ایران در جنگ رمضان نوشته شده است: حمله همهجانبه اخیر دشمنان صهیونی و آمریکایی، بزرگترین تجاوز به خاک ایران در تاریخ معاصر بود. اما بر خلاف قرنهای گذشته که هربار بخشی از کشور توسط گروهی مهاجم، تاراج و تسخیر شد و برخلاف جنگهای خانمانسوزی که منجر به جدا شدن خاک از ایران شد، این بار بزرگترین ارتش نظامی تاریخ دنیا در برابر مقاومت مردم و نیروهای مسلح ایران، با دست خالی از جنگ خارج شد و ایرانیان بزرگترین صحنه اقتدار و شکوه ملی را در برابر چشم جهانیان به تصویر کشیدند.
حزب ندای ایرانیان با «افتخارآمیز خواندن یادداشت تفاهم میان ایران و آمریکا» در ادامه بیانیه می گوید: اینک پس از شکست دشمن در عرصه نظامی، سرداران دیپلماسی ایران با هدایتهای رهبری عالیقدر و با پافشاری بر خواستههای مردم ایران و صیانت از منافع ملی کشور، موفق به تدوین تفاهم اولیهای شدهاند که اگر همه مفاد آن بهدرستی اجرا شود، سندی افتخارآمیز برای کشور تلقی خواهد شد.
این حزب همچنین ضمن گرامیداشت یاد همه شهدای گرانقدر جنگ اخیر، همگام با قدردانی از نیروهای مسلح غیور و سرافراز کشور بر ضرورت «تقدیر از تلاشهای رییس جمهور، رییس مجلس، تیم دیپلماسی کشور و اعضای شورای عالی امنیت ملی که تحت هدایت و رهبری آیت الله سیدمجتبی خامنهای، از حقوق ملت ایران دفاع و آن را تثبیت کردند» در ادامه بیانیه خود آورده است: حزب ندای ایرانیان معتقد است حفظ وحدت ملی و وفاق در سطح مسوولان، همچنان مهمترین نیاز این روزهای کشور است. همچنین کنشگران سیاسی و اجتماعی کشور باید در ادامه مسیر همچون روزهای سخت جنگ در کنار هم و پشت سر رهبری کشور بایستند و با دوری جستن از منافع حزبی و جریانی، اجازه ندهند گفتار و رفتار آنان، دندان طمع دشمنان را تیز کند.
در پایان این بیانیه با تاکید بر این که «باید قدردان مردمی بود که با وجود نقدهایی که داشتند در برابر رویافروشی خارجنشینانی که علیه موجودیت ایران اقدام کردند، ایستادند و سد محکمی برای حفظ کشور ایجاد کردند.» آمده است: ایران عزیز ما از این بزنگاه تاریخی، تاکنون سربلند بیرون آمده است اما همچنان در میانه مسیر هستیم. با استمرار تدبیر و هوشیاری و وحدت میتوانیم نام ایران را در پایان یک نبرد میهنی تا ابد جاودانه و درخشان سازیم.»
انتهای پیام
