۱۴۰۵-۰۳-۳۰ | ۰۷:۵۳
منبع: نمایندگی سیستان و بلوچستان
حذف کانون‌های آب‌های راکد راهکار مهم پیشگیری از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس

شهردار قصرقند بیان کرد

حذف کانون‌های آب‌های راکد راهکار مهم پیشگیری از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس

سیستان و بلوچستان (ایسنا) - شهردار قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان با تأکید بر لزوم همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت شهروندان، گفت: بهسازی محیط شهری و حذف کانون‌های تجمع آب‌های راکد مهم‌ترین راهکار پیشگیری از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس از جمله تب دنگی است.

اسداله عزیزی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: شهرداری با جدیت موضوع پاکسازی محیط شهری، جمع‌آوری پسماندها و لایروبی کانال‌ها و جوی‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در مناطق مختلف شهر، شناسایی نقاط مستعد تجمع آب‌های راکد انجام شده و عملیات پاکسازی و رفع عوامل زیست‌محیطی مساعد برای رشد پشه آئدس به صورت مستمر در حال اجراست.

شهردار قصرقند با بیان اینکه پیشگیری از تب دنگی نیازمند همکاری بین‌بخشی است، تصریح کرد: همکاری نزدیک شهرداری با شبکه بهداشت و سایر دستگاه‌های مرتبط می‌تواند نقش مؤثری در کاهش خطرات احتمالی این بیماری داشته باشد.

عزیزی همچنین بر اهمیت فرهنگ‌سازی عمومی در سطح محلات تأکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی به شهروندان و جلب مشارکت آنان در حفظ پاکیزگی محیط شهری از برنامه‌های مهم شهرداری است و این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در نشست مشترک شهرداری و شبکه بهداشت قصرقند، بر تداوم اقدامات پیشگیرانه و تقویت نظارت‌های محیطی برای جلوگیری از گسترش بیماری‌های منتقله از پشه آئدس تأکید شده است.

شهردار قصرقند در ادامه گفت: شهرستان قصرقند به دلیل شرایط اقلیمی گرم و برخی نقاط مستعد، از جمله مناطق نیازمند توجه ویژه در حوزه بهداشت محیط و کنترل عوامل بیماری‌زا محسوب می‌شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها