این تفاهمنامه یکشنبه ۳۱ شهریور با هدف توسعه همکاریهای علمی، آموزشی، پژوهشی و فناورانه و ایجاد زمینههای لازم برای راهاندازی هنرستان وابسته به صداوسیما منعقد شد.
رسول صفرزائی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در آیین امضای این تفاهمنامه با تأکید بر نقش آموزشهای مهارتی در توسعه استان اظهار کرد: پس از تأسیس ۷۱ هنرستان جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴، استفاده از ظرفیت تمامی دستگاهها برای ارتقای جایگاه آموزشهای فنی و حرفهای و مهارتی استان با جدیت دنبال میشود.
وی افزود: راهاندازی هنرستان وابسته به صداوسیما گامی مهم در تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه رسانه است و سیستان و بلوچستان پس از تهران، دومین استان کشور خواهد بود که میزبان این هنرستان میشود.
جابر علیمحمدی مدیرکل صداوسیمای مرکز سیستان و بلوچستان نیز با قدردانی از اقدامات آموزش و پرورش استان در توسعه آموزشهای مهارتی، راهاندازی این هنرستان را اقدامی ارزشمند برای تربیت نیروهای متخصص رسانه دانست و اظهار کرد: ایجاد این هنرستان در نخستین استان غیر از پایتخت، اتفاقی مهم و آیندهساز برای استان و کشور است.
بر اساس این تفاهمنامه، دو طرف در زمینه تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز صداوسیما، توسعه همکاریهای آموزشی و فراهمسازی مقدمات ایجاد هنرستان وابسته به صداوسیما همکاری خواهند کرد.
گفتنی است این هنرستان از مهرماه ۱۴۰۵ در دو رشته «انیمیشن و پویانمایی» و «تولید برنامههای تلویزیونی» فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام
