۱۴۰۵-۰۴-۰۱ | ۰۲:۲۲
عراق و استرالیا تحولات گفت‌وگوی واشنگتن-تهران را بررسی کردند

عراق و استرالیا تحولات گفت‌وگوی واشنگتن-تهران را بررسی کردند

عراق و استرالیا روز یکشنبه تحولات گفت‌وگوی جاری بین واشنگتن و تهران، ابعاد امنیتی و سیاسی این مذاکرات و تأثیر مستقیم آن بر ثبات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش ایسنا، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، و گلن مایلز، سفیر استرالیا در بغداد، در دیداری تحولات گفت‌وگوی واشنگتن-تهران و پیامدهای منطقه‌ای آن را بررسی کردند.

به گزارش آناتولی، طبق بیانیه وزارت امور خارجه عراق، آنها «راه‌های تقویت روابط دوجانبه و گسترش افق‌های همکاری مشترک بین دو کشور» را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دو طرف همچنین درخصوص برجسته‌ترین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر و بر «اهمیت حمایت از تلاش‌ها برای کاهش تنش و گفت‌وگو برای رسیدگی به بحران‌های فعلی به گونه‌ای که به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک کند» تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است که آنها همچنین تحولات مذاکرات جاری بین واشنگتن و تهران و پیامدهای آن برای امنیت و ثبات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حسین بر «علاقه عراق به تقویت روابط خود با کشورهای دوست و توسعه زمینه‌های همکاری و مشارکت به گونه‌ای که منافع مشترک را تأمین کند» تأکید کرد.

او بر «اهمیت مشورت و هماهنگی مداوم بین بغداد و کانبرا» و اهمیت حمایت دولت استرالیا از برنامه‌ها و پروژه‌هایی که با هدف ایجاد ظرفیت در نهادهای عراقی، به ویژه در حوزه مدیریت مرزها، انجام می‌شود، تأکید کرد.

از سوی دیگر، دیپلمات استرالیایی قدردانی کشورش را از نقش عراق در حمایت از امنیت و ثبات منطقه‌ای ابراز کرد.

او تمایل استرالیا را برای گسترش زمینه‌های همکاری دوجانبه در دوره آینده تأیید کرد.
انتهای پیام

# جهان

آخرین اخبار جهان