۱۴۰۵-۰۴-۰۱ | ۱۱:۵۵
منبع: نمایندگی فارس
خرید ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رستم فارس

خرید ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان شهرستان رستم فارس

فارس (ایسنا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رستم با اشاره به پایان برداشت گندم در این شهرستان، از خرید ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان رستم خبر داد.

اسماعیل بوستانی، دوشنبه اول تیر در نشست جهادکشاورزی رستم گفت: در سال زراعی جاری قریب به ۱۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته بود.

وی تصریح کرد: بیش از ۳۲ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شد که ۲۱ هزار تن توسط شش مرکز خرید دولتی و خصوصی برای تحویل به دولت خریداری شد و مابقی جهت مصرف کشاورزان و بیشتر به‌صورت بذری جهت سال زراعی آینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بوستانی به ارقام متنوع بذری گندم مورد استفاده در سال زراعی جاری نظیر ترابی، سارنگ، سیروان، تیرگان، دهدشت، کوهدشت و… اشاره کرد و افزود: بارش‌های مطلوب با توزیع مناسب باعث شد در سال زراعی جاری، گندم‌های دیم از لحاظ بهره‌وری با مزارع آبی رقابت تنگاتنگی داشته باشند و کشاورزان از میزان تولید خود رضایت داشته باشند.

انتهای پیام 

آخرین اخبار استان ها