۱۴۰۵-۰۴-۰۲ | ۱۵:۵۶
منبع: نمایندگی فارس
انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی شیراز به حل مسائل حوزه سلامت جهت‌دهی شوند

مشاور عالی رئیس دانشگاه:

انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی شیراز به حل مسائل حوزه سلامت جهت‌دهی شوند

فارس (ایسنا) - مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر نقش انجمن‌های علمی دانشجویی در پاسخگویی به نیازهای جامعه، خواستار حرکت این تشکل‌ها به سمت پژوهش‌های مسئله‌محور و ارائه راهکارهای کاربردی برای چالش‌های حوزه سلامت شد.

کوروش عزیزی، سه‌شنبه دوم تیر در آیین تکریم و معارفه انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به فعالیت بیش از ۳۷ انجمن علمی در این دانشگاه، روند فعالیت این تشکل‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: حضور دانشجویانی که منافع جمعی و علمی را بر منافع فردی ترجیح می‌دهند، زمینه‌ساز ارتقای جایگاه علمی دانشگاه و توسعه فعالیت‌های دانشجویی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی اظهار کرد: وجود بیش از یک‌هزار عضو هیأت علمی، حدود ۴۰ هزار نیروی شاغل در مجموعه بهداشت و درمان و ۱۳ هزار دانشجو، فرصت ارزشمندی برای بهره‌گیری از توان علمی و پژوهشی دانشجویان فراهم کرده است.

لزوم حرکت به سمت پژوهش‌های مسئله‌محور

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر ضرورت جهت‌دهی فعالیت‌های انجمن‌های علمی به نیازهای جامعه گفت: انتظار می‌رود دانشجویان فعالیت‌های خود را فراتر از مباحث صرفاً آموزشی و نظری دنبال کرده و با شناسایی مسائل و نیازهای موجود، در مسیر ارائه راهکار برای چالش‌های حوزه سلامت گام بردارند.

عزیزی افزود: بسیاری از مشکلات حوزه سلامت با اجرای پژوهش‌های هدفمند، کم‌هزینه و کاربردی قابل بررسی و رفع هستند و دانشجویان می‌توانند نقش مهمی در بهبود فرآیندها و ارائه راه‌حل‌های مؤثر ایفا کنند.

وی در ادامه این رویکرد را فرصتی برای افزایش اثربخشی فعالیت‌های علمی دانشجویان دانست و تصریح کرد: تعریف پروژه‌های مسئله‌محور می‌تواند زمینه بهره‌گیری بهتر از ظرفیت‌های علمی دانشگاه را فراهم کند.

حمایت دانشگاه از فعالیت‌های بین‌رشته‌ای

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اشاره به اهمیت گسترش همکاری‌های بین‌رشته‌ای اظهار کرد: مدیریت دانشگاه از شکل‌گیری فعالیت‌های مشترک میان انجمن‌های علمی حمایت می‌کند و دانشجویان می‌توانند با تعامل بیشتر با معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی، زمینه ایجاد انجمن‌ها و برنامه‌های مشترک را فراهم کنند.

عزیزی افزود: توسعه فعالیت‌های بین‌رشته‌ای می‌تواند به هم‌افزایی علمی و دستیابی به نتایج مؤثرتر در حوزه‌های مختلف منجر شود.

تأکید بر تعامل علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان

در ادامه این نشست، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بر ضرورت توجه همزمان به فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی تأکید کرد.

محمدرضا سمائی گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی علاوه بر فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی، می‌توانند با گسترش تعامل با کانون‌ها و سایر تشکل‌های دانشجویی، نقش مؤثرتری در ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی دانشجویان ایفا کنند.

وی افزود: تقویت ارتباط میان انجمن‌های علمی و مجموعه‌های فرهنگی دانشگاه، زمینه افزایش اثرگذاری این تشکل‌ها و توسعه فعالیت‌های دانشجویی را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها