به گزارش ایسنا، محوطه تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه بزرگ حاج حسین آقا ملک به آستان قدس رضوی، در دهه اول محرم به میزبانی از یک ایده جذاب فرهنگی اختصاص یافت. «هیأت بهشت» به عنوان محفل تخصصی کودک و نوجوان، از ۲۸ خرداد به مدت ۶ روز میزبان خانوادههایی بود که آمدند تا قد کشیدن و مسئولیتپذیری فرزندانشان را در مکتب عاشورا تماشا کنند.
در فضای این رویداد که با همافزایی گروههای مختلف شکل گرفته، کلیشههای همیشگی هیئات شکسته شد. مهیار محولاتی و رادین پورشاهین، از نوجوانان فعال در این برنامهها، در گفتگو با خبرنگار ما تأکید کردند: که واگذار شدن کارهای اجرایی مثل عکاسی، فیلمبرداری و نظمدهی به خود بچهها، حس تعلق خاطر و مسئولیتپذیری عجیبی در آنها ایجاد کرده است. آنها معتقد بودند زبان سخنرانیها و لحن مداحیها دقیقاً متناسب با درک و روحیات همسنوسالانشان طراحی شده بود.
جزئیات میدانی نشان میدهد که برنامهها هر روز از ساعت ۱۷ با بازی بچهها در شهربازی تربیتی کنار حسینیه آغاز میشد؛ جایی که یک روحانی همراه، در حین بازی آداب وضو را به کودکان میآموخت. در بخش کارگاهی، کارشناسان مطرح خانواده از جمله سعید عزیزی و هادی زینلی به دغدغههای تربیتی والدین پرداختند.
بخش پایانی نیز شور و حال عزاداری بچهها بود که در کنار ذاکرانی چون امیر عباسی، سیدمحمدرضا نوشهور و محسن عراقی و با همخوانی سرود توسط گروه ابناءالحسن (ع) قابهایی کمنظیر از ارادت نسل جدید به ساحت سیدالشهدا (ع) را رقم زد. این خروجی موفق، قرار است در ماههای آینده نیز در فضای موزه ملک باز تولید شود.




انتهای پیام
