به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد معاون رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش حماس، صبح امروز چهارشنبه با عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران، تلفنی گفتوگو کرد.
«باسم نعیم» معاون رییس دفتر روابط عربی و اسلامی حماس و عباس عراقچی وزیر امور خارجه در این تماس تلفنی، درباره آخرین تحولات و پیشرفتها در پرونده مذاکرات ایران و آمریکا و همچنین وضعیت فلسطین، به ویژه نوار غزه، را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.
باسم نعیم در این سلام و درود رهبری جنبش حماس را به رهبری جمهوری اسلامی ایران ابلاغ و امضای «توافق چارچوب» را تبریک گفت.
وی همچنین ایستادگی و مقاومت ایران در برابر تجاوزات آمریکا و صهیونیستها و مواضع ثابت و راسخ جمهوری اسلامی در قبال آرمان فلسطین و حمایت بیوقفه آن از ملت فلسطین را ستود.
معاون حماس بر اهمیت تداوم این حمایت، به ویژه در نوار غزه، با توجه به ادامه تجاوزات صهیونیستی علیه مردم فلسطین، با وجود امضای توافق آتشبس در شرمالشیخ در اکتبر گذشته، تأکید کرد.
بنا بر اعلام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، سید عباس عراقچی نیز به نوبه خود از این تماس و مواضع حمایتی جنبش حماس تشکر کرد و بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین و آرمان عادلانه آنها تا تحقق کامل حقوق ملی مشروعشان تأکید کرد.
وی افزود رهبری ایران که هیات مذاکرهکننده نماینده آن است، پرونده تداوم تجاوزات صهیونیستی به غزه، نقضهای مستمر رژیم متجاوز و ادامه نسلکشی را، با وجود امضای آتشبس، در تمامی محافل بینالمللی و همچنین با میانجیگران و طرف آمریکایی در بحبوحه مذاکرات جاری مطرح میکند.
وزیر خارجه کشورمان در پایان خواستار یک حرکت سیاسی گسترده بینالمللی برای حمایت از ملت فلسطین شد و بر لزوم وادار کردن دشمن صهیونیستی به توقف تجاوزات و طرحهای خود برای از بین بردن حضور فلسطین در سرزمین خود، به ویژه در نوار غزه، تأکید کرد.
انتهای پیام
