محمدرضا عابدی مقدم گفت: اعضای ستاد در این نشست که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم برگزار شد، برنامه جامع عملیاتی مقابله با حریق در سال جاری را با تمرکز بر پیشگیری، شناسایی نقاط بحرانی و افزایش سرعت واکنش نیروهای عملیاتی، تدوین و تصویب کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: محیطبانان و مأموران اجرایی محیطزیست، با هدف کنترل مناطق حساس و جلوگیری از بروز آتشسوزی در مراتع استان، مناطق تحت مدیریت را به صورت شبانهروزی رصد و پایش میکنند.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان قم در شامگاه دوم تیر، وی در پایان با تأکید بر نقش مردم در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تصریح کرد: مشارکت شهروندان، تشکلهای زیستمحیطی و جوامع محلی نقش مهمی در کاهش آتشسوزیها داشته و مردم باید هنگام حضور در طبیعت، ضمن رعایت نکات ایمنی، در صورت مشاهده هرگونه حریق، موضوع را سریعاً به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.
انتهای پیام
