در این مراسم جمعی از مسئولان شهرستان و اقشار مختلف مردم ولایتمدار بم از ساعات اولیه صبح در میدان امام حضور یافتند و در سوگ شهادت سیدالشهدا و یارانش به عزاداری پرداختند.
حاضران با نوای «لبیک یا حسین» و «یا ابوالفضل العباس» و برگزاری آیینهای سینهزنی و زنجیرزنی، ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت ابراز کردند. همچنین مداحان اهل بیت(علیهم السلام) با مرثیهخوانی در رثای واقعه کربلا، حال و هوای معنوی این آیین را دوچندان کردند.
به گزارش ایسنا، این مراسم در فضایی آکنده از حزن و معنویت برگزار شد و بار دیگر جلوهای از عشق و دلدادگی مردم بم به فرهنگ عاشورا و آرمانهای نهضت حسینی را به نمایش گذاشت.
میدان امام خمینی(ره) بم که هر ساله در روز عاشورا به کانون اصلی عزاداری مردم این شهرستان تبدیل شده، امسال نیز شاهد حضور گسترده عزاداران و برگزاری منظم و پرشور آیینهای سوگواری بود.
انتهای پیام
