به گزارش ایسنا، سرهنگ حاج احمد طلاکش، قهرمان پیشکسوت ورزش ایران و نخستین رئیس فدراسیون دوچرخهسواری جمهوری اسلامی ایران، دار فانی را وداع گفت.
مرحوم طلاکش از چهرههای اثرگذار دوچرخهسواری ایران بود و در سالهای آغازین پس از انقلاب اسلامی، ریاست فدراسیون دوچرخهسواری را بر عهده داشت و در مسیر شکلگیری و توسعه این رشته ورزشی نقشآفرینی کرد.
خبرگزاری ایسنا درگذشت سرهنگ حاج احمد طلاکش را به خانواده آن مرحوم، جامعه ورزش کشور و خانواده بزرگ دوچرخهسواری ایران تسلیت میگوید و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی آرزو دارد.
در پی درگذشت این پیشکسوت ورزش، وزیر ورزش و جوانان نیز پیام تسلیت فرستاد.
متن پیام ایشان به شرح زیر است:
بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِیمِ
إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَیْهِ رَٰجِعُونَ
درگذشت زندهیاد سرهنگ حاج احمد طلاکش، از چهرههای مؤثر ورزش ایران، قهرمان ارزشمند کشور و نخستین رئیس فدراسیون دوچرخهسواری جمهوری اسلامی ایران، موجب اندوه و تأثر فراوان شد.
مرحوم طلاکش از نسل مدیران و ورزشکارانی بود که با تعهد، اخلاق و نگاه مسئولانه، بخشی از مسیر رشد و تثبیت دوچرخهسواری ایران را در سالهای آغازین پس از انقلاب اسلامی بنیان نهاد و نام خود را در حافظه این رشته ورزشی به نیکی ثبت کرد.
بیتردید خدمات صادقانه، دغدغهمندی و تلاشهای ماندگار آن مرحوم در توسعه ورزش کشور و پرورش سرمایههای انسانی، میراثی ارزشمند برای جامعه ورزش ایران خواهد بود و یاد او در میان اهالی دوچرخهسواری و ورزش کشور همواره زنده خواهد ماند.
اینجانب با ابراز همدردی، این ضایعه را به خانواده محترم آن مرحوم، جامعه ورزش کشور، خانواده بزرگ دوچرخهسواری ایران و مردم شریف استان اصفهان، تسلیت عرض میکنم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان معزز، صبر، آرامش و سلامتی مسئلت دارم.
انتهای پیام
۱۴۰۵-۰۴-۰۵ | ۰۳:۰۶
نخستین رییس فدراسیون دوچرخهسواری درگذشت
سرهنگ حاج احمد طلاکش، نخستین رئیس فدراسیون دوچرخهسواری ایران درگذشت.
