۱۴۰۵-۰۴-۰۶ | ۰۹:۴۰
منبع: نمایندگی سیستان و بلوچستان
لزوم نوسازی خانه‌های بهداشت روستایی بالای ۲۵ سال

فرماندار زهک تاکید کرد

لزوم نوسازی خانه‌های بهداشت روستایی بالای ۲۵ سال

سیستان و بلوچستان (ایسنا) - فرماندار شهرستان زهک گفت: حفظ سلامت عمومی مردم اهمیت بسیاری دارد و برای تحقق آن باید ابنیه مناسب نیز داشت لذا خانه‌های بهداشت روستایی که بالای ۲۵ سال از ساخت آنها می‌گذرد باید نوسازی شوند.

روح الله جهانتیغ ۶ تیر در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان افزود: نوسازی زیرساخت‌های بهداشتی علاوه بهبود کیفیت خدمات، بر عملکرد پرسنل و ارتقا کارایی آنان نیز تاثیر بسزایی می گذارد و از سمتی نیز رضایت عمومی مردم را در بر خواهد داشت بنابراین باید با نگاهی توسعه ای به حوزه بهداشت و درمان برای نوسازی این زیرساخت ها نگام برداشت.

وی بیان کرد: در بخش روستایی حفظ سلامت مردم و حتی انجام برخی اقدامات پیش بیمارستانی بر عهده خانه های بهداشت است که به دلیل اهمیت سلامت ساکنین روستاها نقش این خانه ها بسیار کلیدی و حساس شده اما این نقش آفرینی مستلزم داشتن بستری مناسب است و باید با این رویکرد خانه‌های بهداشت با عمر بیش از ۲۵ سال هرچه سریع‌تر بازسازی و یا جایگزین شوند تا خدمات مطلوب‌تری به مردم ارائه شود.

جهانتیغ با اشاره به اینکه سلامت مردم اولویت‌ اصلی است و برای تحقق این هدف، باید زیرساخت‌های بهداشتی مناسب و در شأن مردم فراهم شود، افزود: در همین راستا راه‌اندازی آزمایشگاه و انتقال آن به محل جدید نیز یکی از مطالبات مردمی در حوزه بهداشت و درمان است تحقق آن می تواند رضایت عمومی بسیاری را به همراه داشته باشد لذا باید روند انتقال آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

فرماندار زهک یاد آور شد: ساماندهی فضای پیرامونی ساختمان جدید آزمایشگاه و مرکز سل بسیار حائز اهمیت بوده و نباید آن را کم برشمرد لذا با این نگاه محوطه‌سازی مناسب این مجموعه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد تا محیطی زیبا، ایمن و در شأن شهروندان برای دریافت خدمات بهداشتی فراهم شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها