۱۴۰۵-۰۴-۰۷ | ۱۴:۵۲
منبع: نمایندگی ایلام
مدیرکل انتقال خون استان: ایجاد زیرساخت‌های انتقال خون در ایلام ضروری است

مدیرکل انتقال خون استان: ایجاد زیرساخت‌های انتقال خون در ایلام ضروری است

ایلام (ایسنا) - مدیرکل انتقال خون استان ایلام با اشاره به اینکه ارتقای زیرساخت‌های انتقال خون بیش از هر زمان دیگری به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بدل شده است، گفت: احداث سردخانه نگهداری فرآورده‌های خونی و تجهیز ناوگان خودرویی از جمله مطالبات مهم استانی در حوزه انتقال خون است.

صیاد بسطامی‌نژاد امروز یکشنبه ۷ تیر در دومین نشست کمیته پشتیبانی تأمین خون استان با هدف بررسی اولویت‌های توسعه‌ای این اداره‌کل، با تأکید بر ضرورت احداث یک مجتمع سردخانه‌ای مجهز و منطبق با استانداردهای بین‌المللی، نسبت به وضعیت فعلی زیرساخت‌ها هشدار داد.

وی در تشریح وضعیت موجود خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی نگهداری فرآورده‌های خونی نیازمند احداث سردخانه‌های استاندارد و تجهیزات مدرن به روز است تا این موجب دستیابی به استانداردهای ایزوله جهانی (ISO) شود.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام افزود: بهره‌ گیری از زیرساخت‌های فرسوده، منجر به تحمیل هزینه‌های سنگین و غیرضروری در حوزه مصرف انرژی شده و مدیریت بهینه منابع را با دشواری مواجه ساخته است.

وی با تأکید بر اینکه ما در پی ایجاد زیرساختی هستیم که نه‌ تنها با فناوری‌های نوین، هزینه‌های سربار انرژی را به حداقل برساند، گفت: ارتقای زیرساخت‌های انتقال خون بیش از هر زمان دیگری به ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بدل شده است.

بسطامی‌نژاد با دعوت از متولیان امر برای هم‌افزایی در راستای تسریع در تخصیص زمین مناسب و تأمین اعتبار برای سردخانه‌ها و ناوگان حمل‌ونقل، تصریح کرد: انتظار می‌رود با نگاه ویژه مسئولان استانی، زمینه آغاز عملیات اجرایی پروژه سردخانه نگهداری پلاسما در آینده‌ای نزدیک فراهم شود تا با گذار از چالش‌های زیرساختی، گامی بلند در مسیر خودکفایی، ارتقای استانداردهای بین‌المللی و پایداری شبکه انتقال خون برداشته شود.

انتهای پیام

آخرین اخبار استان ها