• یکشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-13814

/تريبون آزاد دانشجويي/ عضو جامعه‌ي اسلامي دانشجويان: ـ مجلس وزراي پيشنهادي را تاييد صلاحيت كند ـ دولت در مساله‌ي هسته‌يي عقب‌تر از مردم حركت نكند

عضو جامعه‌ي اسلامي دانشجويان دانشگاه تهران تاكيد كرد: مهم‌ترين كاري كه مجلس بايد انجام دهد اين است كه در عين داشتن رويكرد نقادانه، به كابينه‌ي معرفي شده به ديده‌ي اغماض و تفاهم نگاه كند.

« شاه‌آبادي » به خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) گفت: دولت جديد با پشتوانه‌ي مردمي و آراي بالايي روي كار آمد، كما اين كه هشت سال پيش هم چنين چيزي اتفاق افتاد. آن پشتوانه‌ي مردمي باعث مي‌شود كه دولت قدرت اجرايي بالايي در سطح داخلي و خارجي پيدا كند.

وي افزود: مردم آن چه كه از آنها خواسته شده بود انجام دادند و در انتخابات شركت كردند اما امروز وظيفه‌اي براي نمايندگان مردم وجود دارد و آن همكاري و تفاهمي است كه بايد با دولت انجام دهند. بالاخره هر كسي نقص‌ها و ضعف‌هايي دارد و نمايندگان هم متوجه اين ضعف‌ها هستند اما بايد با ديده‌ي اغماض و تفاهم و با يك نگاه همكاري به اين مساله نگاه كنند.

شاه‌آبادي با بيان اين كه «هشت سال پيش با وجود اختلاف فكري و سياسي مجلس پنجم تمام كابينه‌ي خاتمي راي اعتماد گرفت» تاكيد كرد: نگاهي كه آن موقع در مجلس حاكم بود نگاه همكاري با دولت جديد بود، امروز هم مجلس مهم‌ترين كاري كه بايد انجام دهد اين است كه نگاه تفاهم‌آميز داشته باشد و سعي كند وزراي پيشنهادي را با اين ديد كه بهترين گزينه هستند تاييد صلاحيت كند.

همچنين شاه‌آبادي با اشاره به مساله‌ي انرژي هسته‌يي، آن را دغدغه‌ي ملي خواند و افزود: اين موضوع براي جامعه‌ي ما از هر صنفي كه هستند حياتي شده است. اگر دولت ما در خيلي از موارد عقب‌تر از مردم حركت كرده است اين بار نبايد اين اتفاق بيفتد.

وي افزود: وقتي پشتوانه‌ي مردمي براي يك مساله‌اي وجود دارد و براي كشورمان مهم است دولت هم بايد همپاي مردم پيش رود و نبايد به خاطر يك سري ملاحظات و مصلحت انديشي‌ها اين مورد را ناديده بگيرد. وقتي مردم همراه دولت باشند دولت مهم‌ترين ابزار را براي كار اجرايي در خارج از كشور دارد و به نظر نمي‌آيد افكار عمومي كشورهاي ديگر و يا حتي دولت‌هاي قدرتمند بتوانند اين عرصه را از بين ببرند.

اين عضو جامعه‌ي اسلامي دانشجويان ادامه داد: مدت زيادي است كه خط قرمزمان در مساله‌ي هسته‌يي توسط رهبر معظم انقلاب تعيين شده است و مشكلي از اين جهت نداريم كه ندانيم تا كجا بايد ايستادگي كنيم. فقط مي‌ماند همتي كه از سوي دولتمردان بايد انجام شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha