• شنبه / ۱۲ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8501-01403
  • خبرنگار : 71191

/آخرين اخبارازلرستان/ *جمعي اززلزله‌زدگان شب را در خيابان و بدون چادر سپري كردند * تشكيل ستاد بحران با حضور وزيرمسكن * كمبود چادر و وسايل گرمازا در خرم آباد

/آخرين اخبارازلرستان/
*جمعي اززلزله‌زدگان شب را در خيابان و بدون چادر سپري كردند
* تشكيل ستاد بحران با حضور وزيرمسكن 
* كمبود چادر و وسايل گرمازا در خرم آباد

نخستين شب در مناطق زلزله‌زده استان لرستان در حالي سپري شد كه عليرغم برودت و سردي هوا امكان اسكان موقت براي برخي از زلزله‌زدگان به ويژه در مناطق روستايي فراهم نشد و اين افراد مجبور به گذراندن شب در محيط باز شدند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، بسياري از مردم شهرستانهاي خرم‌آباد، بروجرد، دورود و ... استان لرستان از ترس وقوع زمين‌لرزه‌، شب گذشته را در فضاهاي باز شهر يا ماشينهاي خود به سر بردند و با بر پا كردن آتش سعي بر حفظ خود از سرماي محيط داشتند.

كمبود چادر و وسايل گرمازا در خرم‌آباد

امدادرساني در مناطق زلزله‌زده ادامه دارد و عمليات آواربرداري و پاكسازي چند روستاي زلزله‌زده باقي مانده و به اتمام نرسيده است.

فرماندار خرم‌آباد نيز از كمبود چادر و وسايل گرمازا براي زلزله‌زدگان خبر داد.

* تشكيل ستاد بحران در بروجرد

همچنين امروز با حضور وزير مسكن ستاد بحران با هدف تسريع در رسيدگي به وضعيت مصدومان زلزله‌ لرستان در فرمانداري بروجرد تشكيل شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، در اين ستاد با حضور رييس جمعيت هلال احمر، رييس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور و نمايندگان مردم بروجرد و دورود به آخرين وضعيت مصدومان و نيازهايشان رسيدگي شد.

* رفع 90 درصدي مشكل آب و برق روستاهاي خسارت ديده

جزايري، رييس ستاد حوادث غيرمترقبه كشور نيز درباره وضعيت امدادرساني به مناطق زلزله‌زده لرستان، گفت: بعد از تلاشهاي نيروهاي امدادي در مناطق آسيب ديده‌ شهرستانهاي بروجرد و دورود، كار امدادرساني به پايان رسيد و كار اسكان اضطراري در روستاها شروع شد و تا صبح امروز اكثر روستاهاي دچار خسارت تحت پوشش چادر قرار گرفتند.

وي همچنين اظهار كرد: ديروز و ديشب در شهرستان دورود و امروز صبح در بروجرد ستاد بحران تشكيل شد.

جزايري در عين حال گفت: 90 درصد برق و آب روستاهاي خسارت ديده وصل و شبكه‌ تلفن ثابت نيز متصل شد و تلاش براي فعال شده تلفنهاي همراه در اين مناطق ادامه دارد.

به گفته جزايري، برنامه ريزي براي توزيع اقلام غذايي امروز به نفع مطلوب انجام مي‌پذيرد.

احتمال بارندگي در لرستان

همچنين براساس اعلام هواشناسي، وضعيت آب و هواي استان لرستان تا 2 - 3 روز آينده صاف تا قسمتي ابري همراه با افزايش ابر از اواخر امروز بارش باران گزارش شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha