• سه‌شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8505-09455
  • منبع : فضای مجازی

دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي: تقريب مذاهب هماهنگ‌كننده انديشه‌ ملت‌هاي اسلامي است

دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي: 
تقريب مذاهب هماهنگ‌كننده انديشه‌ ملت‌هاي اسلامي است

دبير كل مجمع تقريب مذاهب اسلامي در ديدار با محمد الوفا، سفير مغرب اوضاع كنوني جهان اسلام و خسارات ناشي از تفرقه و درگيري‌هاي خونين به مسلمانان را مورد بحث و بررسي قرار داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدعلي تسخيري در اين ديدار ضمن ترسيم اوضاع فعلي جهان اسلام و خساراتي كه تفرقه و درگيري‌هاي خونين به مسلمانان وارد مي‌كند، اظهار داشت: وجه اشتراك دو كشور تقريب بين مذاهب است و تقريب هماهنگ‌كننده افكار و انديشه‌ ملت‌هاي اسلامي است و تقريب تنها ميان مذاهب اسلامي نيست بلكه تمام اديان الهي را شامل مي‌شود.

وي، محبت اهل بيت (ع)، حمايت از كشورهاي اسلامي از جمله فلسطين و لبنان و اهميت به مسائل قاره آفريقا را از ديگر وجوه مشترك بين كشور مغرب و جمهوري اسلامي ايران دانست.

دبيركل مجمع تقريب مذاهب اسلامي، با توجه به سختي‌ها و مشكلاتي كه كشور مغرب در زمينه تقريب تحمل كرده، خواستار كنار گذاشتن اختلافات تاريخي و عصبيت و قوم‌گرايي شد.

محمد‌ الوفاء، سفير كشور مغرب در تهران نيز در اين ديدار گفت: جهان اسلام بايد يك وحدت عملي در مقابل دشمنان اسلام داشته باشد. امروز ما شاهد يك ظلم از سوي جامعه بين‌الملل در حق لبنان هستيم، امروز هدف اصلي اسرائيل نابودي حزب‌الله است، اما من معتقدم كه نمي‌تواند حزب‌الله را به عنوان يك جنبش فكري از بين ببرد.

سفير مغرب با اشاره به تحكيم روابط دو كشور، ايران را كشور خوب و پيشرفته به‌ويژه در زمينه انرژي هسته‌يي معرفي كرد و اظهار داشت: متاسفانه با توجه به توطئه‌هاي تبليغاتي مي‌خواهند اين چهره را در دنيا خراب كنند.

محمد الوفاء در ادامه با محكوميت كشتار مردم لبنان تصريح كرد: غربي‌ها به دنبال ايجاد اختلاف ميان مذاهب (شيعه و سني) در جهان اسلام هستند تا مانند گذشته، با فتنه غرب جنگ‌هايي بين كشورهاي اسلامي رخ دهد تا آنها مساله اساسي خود كه همانا فلسطين، عراق و لبنان هست را فراموش كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha