• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۳۸۵ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8510-03113.49843

مديركل آموزش و مشاركتهاي مردمي شهرداري تهران: ‌76 مكان به ارزش ملكي 100 ميليارد تومان به تشكلهاي غيردولتي اختصاص داده شده است

مديركل آموزش و مشاركتهاي مردمي شهرداري تهران گفت: ‌76 مكان به ارزش ملكي 100 ميليارد تومان توسط شهرداري به تشكلهاي غيردولتي اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا ناري ابيانه در دويست و هشتاد و هفتمين جلسه شورا كه به صورت علني برگزار شد در حين بررسي طرح تشكيل ستاد ساماندهي فعاليتهاي سازمانهاي مردم نهاد افزود: در چهار سال گذشته مديريت شهري به تشكلهاي غيردولتي به دو صورت بسته و باز بود.

وي گفت: در مدل باز اين تشكلها هر پروژه‌اي داشته باشند به شهرداري پيشنهاد مي‌دهند كه شهرداري بر اساس مصالح عمومي و شهري با اجراي آن موافقت كرده و مبلغي را به آن اختصاص مي‌دهد.

وي با بيان اين كه بايد ظرفيت مشاركت‌پذيري سيستم مورد بررسي قرار گيرد گفت: به دليل سوابق ديوانسالاري موجود در كشور براي استفاده از ظرفيتها و مشاركت تشكلهاي مردم نهاد بايد ظرفيتهاي مديريتي نيز مورد بررسي قرار گيرد.

ناري ابيانه تصريح كرد: مشاركتهاي مردمي بايد با رويكرد علمي، اجتماعي و منطقي مورد بررسي مسؤولان شهري قرار گيرد تا بتوانيم از انرژي اجتماعي شهروندان استفاده كنيم.

وي با اشاره به مشكل نگرشي در سيستم شهرداري به مسايل سازمانهاي مردم نهاد و مشاركتهاي مردمي گفت: مديريت شهري بايد براي بهبود كاركرد اجتماعي خود از ظرفيت تشكلها بر اساس اهداف خود استفاده كند.

مديركل آموزش و مشاركتهاي مردمي شهرداري گفت: بزودي جزوه اهداف، وظايف و ماموريتهاي شهرداري در اختيار تمام سازمانهاي مردم نهاد قرار مي‌گيرد.

در هنگام بررسي اين طرح مهندس چمرانف رييس شوراي شهر تهران گفت: تشكلهاي غيردولتي نياي به آقا بالاسر ندارند و نبايد آنها را دولتي، شورايي و يا وابسته به شداري كنيم.

وي افزود: سازماندهي تشكلهاي غيردولتي توسط شوراي شهر نبايد طوري باشد كه اين گونه تداعي شود كه شورا با تشكيل ستاد مشكلات را برطرف مي‌كند.

به گفته چمران در اين صورت مشكلات، تشكلها برطرف نمي‌شود، بلكه مشكل دولت در شناسايي تعداد و كاركردهاي اين تشكلها برطرف مي‌شود.

وي افزود: اگر در قالب اين طرح تشكلهاي غيردولتي ساماندهي شوند حالت تشكل غيردولتي بودن را از دست مي‌دهند.

رييس شوراي شهر تهران تاكيد كرد: تشكلهاي غيردولتي مستقل مستقل هستند و هيچ‌كس نمي‌تواند براي آنها تعيين تكليف كند.

به گزارش ايسنا، حسن بيادي، نايب رييس شوراي شهر تهران گفت: بسياري از مشكلات در شهر تهران مربوط به آسيبهاي اجتماعي است در صورتي كه بخواهيم اين آسيبها كاهش پيدا كند، بايد همكاري تشكلهاي غيردولتي را داشته باشيم.

بيادي گفت: حضور شهرداري در ساماندهي تشكلهاي غيردولتي به اين معناست كه مردم شهرداري را در فعاليتهاي خود شريك مي‌كنند.

پس از بحث و بررسي و اظهارات مخالفان و موافقان طرح تشكيل ستاد ساماندهي فعاليتهاي سازمانهاي مردم نهاد براي بررسي بيشتر بدون تصويب به كميسيون مربوطه ارجاع شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha