• چهارشنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8602-03278

«چالوس» ايمن مي‌شود يا منتظر بروز فاجعه براي هموطنان هستيم؟ رييس مركز كنترل ترافيك پليس‌راه ناجا: محور چالوس تا اطلاع ثانوي مسدود شد

«چالوس» ايمن مي‌شود يا منتظر بروز فاجعه براي هموطنان هستيم؟
رييس مركز كنترل ترافيك پليس‌راه ناجا:
محور چالوس تا اطلاع ثانوي مسدود شد

در حاليكه فرمانده پليس‌راه كشور چند روز قبل نسبت به ناايمن بودن محورهاي منتهي به استانهاي شمالي كشور هشدار داده و گفته بود كه وضعيت اين محورها كه قدمتي بين 4 تا 7 دهه دارند، نگران‌كننده است و هم‌اكنون ديگر ظرفيت تردد حجم كنوني خودروها را ندارند، رانش 10 تا 30 سانتيمتري حدود 200 متر از جاده «چالوس» در روزهاي گذشته، پس از ريزش كوه در فروردين ماه سال جاري كه موجب مسدود شدن چند روزه اين مسير شده بود، بار ديگر ضمن تاييد ناامني محور به مسؤولان هشدار داد كه در صورت عدم اقدام عاجل براي رفع مشكلات ايمني، احتمال بروز وقايع ناگوارتر ديگري هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «شهري» ايسنا طي روزهاي گذشته به گفته كارشناسان در حد فاصل400 تا600 متري شمال پل زنگوله در محور چالوس به دليل بارندگي مداوم و در پي آن نفوذ آب به لايه‌هاي خاكي زير جاده و تردد خودروهاي سنگين، جاده رانش پيدا كرده و سطح آسفالت بين 10 تا 30 سانتيمتر نشست كرده است؛ اين در حاليست كه مسؤولان راهداري در اين مدت به جاي تعمير اساسي اين منطقه، اقدام به مرمت سطحي آسفالت كرده‌اند . سرانجام اين محور به دليل رانش مجدد و ناامني توسط پليس راه از ساعت 10 صبح چهارشنبه تا اطلاع ثانوي مسدود شد.

تعدادي از مسافربران محور چالوس نيز در تماسهايي با ايسنا گفته‌اند رانش زمين در اين منطقه به همراه ريزش سنگ در طول مسير حاكي از ناامني اين محور است، ولي معلوم نيست كه چرا مسؤولان امر نسبت به رفع نواقص و ايمن‌سازي مسير اقدام نمي‌كنند؟

يكي ديگر از رانندگان نيز گفت كه در طول مسير بخشي از خودرو وي، به دليل ريزش سنگ دچار صدمه شده و معلوم نيست كه چه كسي مسؤول اين اتفاق است و خسارت آن را مي‌پردازد.

وي تصريح كرد: اگر اين مسير از ايمني لازم برخوردار نيست، چرا مسؤولان نسبت به انسداد مسير تا رفع مشكلات اقدام نمي‌كنند؟

سرهنگ عليشاهي، رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس‌راه ناجا نيز در گفت‌وگويي با ايسنا ضمن تأييد رانش زمين در 200 تا 600 متري شمال پل زنگوله محور چالوس طي چند روز گذشته گفت: در اين خصوص مراتب طي نامه‌اي به وزارت راه اعلام و خواسته شده كه در اين محدوده هرچه سريعتر نسبت به تعويض روكش آسفالت، خط كشي مناسب و نصب تابلو اقدام شود.

وي با اشاره به اين كه 3 نقطه بالاي راهدارخانه محور چالوس، نيازمند تعمير است افزود: از سوي ديگر كنترل و تخريب ساختمانهاي غيرمجاز جاده و تغيير وضعيت فازهاي برق و چراغهاي داخل تونل، تعميير و مرمت گاردريل و ديوارهاي بتوني اين مسير نيز به فوريت ضروري است.

رييس مركز فرماندهي و كنترل ترافيك پليس‌راه ناجا خاطرنشان كرد: در عين حال تخريب و ايمن‌سازي سنگهاي معلق اطراف پل زنگوله تا هزارچم نيز بايد هرچه سريعتر صورت گيرد؛ چرا كه احتمال ريزش مشابه آنچه در فروردين ماه رخ داد، وجود دارد.

وي گفت: با توجه به ناامني مسير و رانش مجدد محور چالوس از ساعت 10 صبح چهارشنبه 5 ارديبهشت ماه سال جاري تا اطلاع ثانوي مسدود است.

به گزارش ايسنا، در اين بين اين سؤال باقي مي‌ماند كه آيا مسؤولان منتظر بروز فاجعه در محور چالوس هستند تا نسبت به ايمن‌سازي مسير و پس از آن يافتن مقصر مرگ هموطنان اقدام كنند؟

به نظر مي‌رسد مسؤولان امر بايد هرچه سريعتر تا پيش از وقوع حادثه‌اي ناگوار در اين محور نسبت به رفع مشكلات اقدام كنند؛ چرا كه تابستان در راه است و حجم سفرها در اين مسير به شكل قابل توجهي افزايش مي‌يابد؛ چرا كه رانندگان به اطمينان ايمن بودن در اين مسير تردد مي‌كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha