• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۸۶ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8604-06099
  • خبرنگار : 71191

رييس كاخ ـ موزه‌ي سعدآباد: سياست‌گذاري و نظارت در واگذاري مديريت موزه‌ها بايد در كنار هم باشند

رييس كاخ ـ موزه‌ي سعدآباد:
سياست‌گذاري و نظارت در واگذاري مديريت موزه‌ها بايد در كنار هم باشند

رييس كاخ ـ موزه‌ي سعدآباد درباره‌ي واگذاري مديريت موزه‌ها به شهرداري، اين نگاه را نگاهي كلان در كنار استفاده از ظرفيت ديگر نهادها دانست و گفت: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در اين نگاه بايد سياست‌گذاري و نظارت را در كنار هم داشته باشد.

افشين كرمي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي سنخيت نوع فعاليت شهرداري با موزه‌ها، اظهار كرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي به‌روز كردن خود در سطح جهان و استفاده از ظرفيت‌هاي جهاني مجبور است، از توانايي و ظرفيت‌هاي مالي و قوي شهرداري استفاده كند.

وي با اشاره به ادغام‌هاي انجام‌شده در چند سال اخير، سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را در انجام همه‌ي كارهاي خود ناتوان ارزيابي كرد و ادامه داد: سازمان اكنون ناچار به انجام تعامل با سازمان‌هاي مختلف براي انجام پروژه‌هاست.

او توجيه شهرداري و معاونت فرهنگي شهرداري را نسبت به اين موضوع از بهترين روش‌ها براي انجام اين كار به بهترين نحو عنوان كرد و افزود: بعد از توجيه درست شهرداري، استانداردهاي اين كار توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به شهرداري اعلام مي‌شوند و شهرداري تابع آن بايد عمل كند و اين درحالي است كه اداره كل موزه‌ها از نظر استاندارد اشيا بر عملكرد شهرداري بايد نظارت داشته باشد و اگر اين كار انجام نشود، اين مسؤوليت از عهده‌ي شهرداري خارج است.

رييس مجموعه‌ي فرهنگي تاريخي سعدآباد علاوه بر توجيه شهرداري، گذشت زمان را نيز در اين امر دخيل دانست و بيان كرد: اين كار در عرض يك روز انجام نمي‌شود؛ سياست‌گذاري‌ها در طول زمان بايد انجام شوند.

كرمي گفت: اولويت انجام اين طرح در مجموعه‌هاي فرهنگي تاريخي است و به هر صورت، علاوه بر موزه‌هاي تاريخي، نياز به موزه‌هاي مدرن هم بسيار به‌چشم مي‌آيد.

وي نياز به ايجاد يك استاندارد بالا را از جمله ملزومات اين طرح خواند و ادامه داد: اين كار بايد به مرور انجام و شهرداري توجيه شود، تا بهترين نتيجه را داشته باشد.

به عقيده‌ي او، گام نخست بايد از مكان‌هايي كه از لحاظ فرهنگ با اين طرح مانوس‌تر هستند، مانند صدا و سيما انجام شود، تا در گام‌هاي بعدي به مكان‌هاي نسبتا مانوس مانند شهرداري به‌دليل ساختار قوي فرهنگي‌اش رسيد.

رييس مجموعه‌ي فرهنگي تاريخي سعدآباد سياست توام با انجام يك كار خوب را بدون مشكل دانست و اضافه كرد: كار فرهنگي نيازمند زمان است و كم‌ترين زمان بايد براي گرفتن پاسخ مناسب براي سيستم درنظر گرفته شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha