• شنبه / ۸ دی ۱۳۸۶ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8610-03860.65369
  • منبع : شهرداری تهران

نصب ايستگاه‌هاي طولاني‌ترين مسيرBRT خاورميانه در48ساعت معاون ترافيك شهردار تهران: 263اتوبوس چپ در از صبح فردا درمسيرBRT خدمات‌رساني مي‌كنند

نصب ايستگاه‌هاي طولاني‌ترين مسيرBRT خاورميانه در48ساعت
معاون ترافيك شهردار تهران:
263اتوبوس چپ در از صبح فردا درمسيرBRT خدمات‌رساني مي‌كنند

معاون ترافيك شهردار تهران گفت: عمليات اجرايي نصب ايستگاه‌هاي طولاني‌ترين مسير BRT خاورميانه در 48 ساعت با استفاده از 300 دستگاه ماشين آلات سبك و سنگين در مسير 7/18 كيلومتري دپوي شرق تا ميدان آزادي به اجرا درآمد.

به گزارش سرويس «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: با اتمام عمليات نصب 25 ايستگاه دو جهته BRT از صبح روز يكشنبه اتوبوس‌هاي چپ در در نخستين مسير اتوبوس‌هاي پرسرعت آغاز به كار مي‌كنند.

وي خاطركرد: تجهيز پرسرعت‌ترين مسير اتوبوسراني شهري به ايستگاه‌هاي ويژه و اتوبوس‌هاي چپ در هديه كوچك شهرداري تهران به شهروندان به مناسبت عيد ولايت است.

معاون ترافيك شهردار تهران با اشاره به اين 25 ايستگاه BRT با مجموعا يكهزار متر طول ظرف 5/2 ماه در كارگاه ساخته شده‌اند، اضافه كرد: تمامي مراحل پروژه از طراحي تا اجرا توسط متخصصان داخلي انجام شده است.

وي بكارگيري مجموعه‌اي از سيستم‌هاي هوشمند حمل و نقل در ايستگاه‌ها و اتوبوس‌هاي BRT را از جمله ويژگي‌هاي اين مسير برشمرد و تصريح كرد: ايستگاه‌هاي BRT علاوه بر چشم‌انداز زيباي شهري موجب درامان ماندن مسافران از سرما و گرما مي‌شود.

معاون ترافيك شهردار تهران با تقدير از مساعي مناطقي كه درگير كار نصب ايستگاه‌هاي BRT بوده‌اند، گفت: 25 اكيپ راهنمايي و رانندگي با همراهي و همكاري صميمانه باعث شدند اين پروژه بزرگ بدون هيچ گونه حادثه‌اي به اجرا درآيد.

به گزارش ايسنا، وي از ورود 263 دستگاه اتوبوس چپ در ساخت داخل خبرداد و خاطرنشان كرد: اين اتوبوس‌ها كه 63 دستگاه آن مگاترانس دوكابين و 200 دستگاه نيز تك كابين خواهند بود، از صبح يكشنبه در مسير BRT به جابه جايي مسافر مي‌پردازند.

معاون ترافيك شهردار تهران امكان استفاده از بليت‌هاي الكترونيكي در ايستگاه‌هاي BRT را از جمله مزاياي اين ايستگاه‌ها اعلام كرد و افزود: مجهزترين سامانه اطلاع‌رساني مسافران در داخل اتوبوس‌ها و در داخل‌ ايستگاه‌هاي BRT اجرا مي‌شود.

وي اجراي سيستم مديريت و رديابي ناوگان را از ديگر ويژگي‌هاي مسير BRT عنوان و اظهار كرد: مسير مناسب، اتوبوس مناسب، ايستگاه مناسب و مديريت هوشمند، چهار ويژگي خطوط اتوبوسراني است كه سعي شده در مسير BRT اين موارد مورد توجه قرار گيرد.

معاون ترافيك شهردار تهران با بيان اينكه از مجموع 25 ايستگاه دو طرفه BRT، ده ايستگاه حد فاصل دپوي شرق تا ميدان امام حسين(ع) قرار دارند، اضافه كرد: 8 ايستگاه نيز حد فاصل ميدان امام حسين (ع) تا ميدان انقلاب اسلامي و هفت ايستگاه نيز حد فاصل ميدان انقلاب اسلامي تا ميدان آزادي جانمايي شده‌اند.

به گزارش ايسنا، وي در پايان با تاكيد بر اينكه توسعه و گسترش خطوط BRT در تهران از اولويت ويژه‌اي برخوردار است، تصريح كرد: مديريت شهري در جهت تامين آسايش و رفاه شهروندان از هيچ تلاش و كوششي فروگذار نمي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha