• جمعه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8802-16697
  • خبرنگار : 71133

رييس كانون كارگردانان خبر داد: طرح امنيت شغلي به تصويب صنوف مولف سينما رسيد

رييس كانون كارگردانان خبر داد:
طرح امنيت شغلي به تصويب صنوف مولف سينما رسيد

طرح امنيت شغلي به تصويب صنوف مولف سينما رسيد.

رييس كانون كارگردانان سينما در گفتگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اعلام اين خبر گفت: در اساسنامه جديد خانه سينما يكي از اهداف ويژه و وظايف اصلي ايجاد امنيت شغلي از طريق سيستم فني و حرفه‌اي است، بر اين اساس كانون كارگردانان و تدوين‌كنندگان چندماه قبل با هدف استانداردسازي بخش فني و حرفه‌اي در حوزه تدوين تفاهم‌نامه‌اي امضا كردند كه طي آيين‌نامه‌اي اعضا هر دو صنف موظف شدند با هم كار كنند و نيروهاي تازه وارد تحت مشاوره كميته مشترك، 5 نفره ورود به حوزه تخصصي را پيدا كنند تا از نيروهاي موجود استفاده كنيم و ورود نيروهاي جديد نيز امكان‌پذير باشد.

عليرضا رييسيان ادامه داد: اين تفاهم‌نامه طي جلسات پنج‌گانه‌اي با محوريت كانون بين انجمن‌هاي فيلم‌برداران، طراحان هنري، صدابرداران و كانون تدوين‌كنندگان و كانون كارگردانان امضا شد و چون همه اين‌ها در ارتباط با كارگردان ساختار بصري فيلم را شكل مي‌دادند به اين اقدام دست زدند كه ضمن ايجاد امنيت رواني در حرفه، ارتقاء استانداردهاي سينمايي را هم مدنظر داشته باشند كه مكمل اين ايده همين صدور كارت‌هاي فني و حرفه‌اي است كه توسط خانه سينما قرار است بعد از سال‌ها انجام شود.

رييس كانون كارگردانان سينما افزود: به زودي صنف سازندگان موسيقي متن، طراحان گريم و يكي دو صنف ديگر هم به اين مجموعه اضافه مي‌شوند و قدم بعدي گرفتن توافق تهيه‌كنندگان محترم است كه وقتي اين توافق انتهايي حاصل شود، در شوراي پروانه ساخت بايد نام تمام افراد اصلي و شماره فني حرفه‌اي‌شان درج شود.

وي اين حركت را قدم مهمي براي رسيدن به يك ساختار حرفه‌اي در سينما برشمرد و گفت: ورود نيروهاي تازه تحت ضابطه‌هاي صنفي هم كاملا امكان‌پذير و ميسر خواهد شد. همچنين ادامه اين طرح سيستم كنترل دستمزدها و قيمت تمام شده فيلم خواهد بود.

رييسيان ادامه داد: الآن ما با يك بازار كور و مجهول حرفه‌اي از نظر استاندارد سينمايي مواجه هستيم كه نتيجه چنين بازاري در حرفه ما پايين آمدن سطح سليقه مخاطبين در انواع گونه‌هاي سينمايي است.

وي خاطرنشان كرد: اگر از كانال صنف ورود پيدا شود، مي‌توان از مشاوره افراد حرفه‌اي در مواقع لزوم استفاده كرد و به موارد تخلف هم آن كميته 5 نفره رسيدگي و نتايج را اعلام مي‌كنند كه جنبه تشويقي براي ما مهم‌تر از جنبه تنبيهي آن است و معتقديم افراد تازه مانند آب در جريان شفاف‌سازي و تميزي را مدام انجام مي‌دهند و تجربه در كنار نيروي متخصص جنبه ارتقاء را در حرفه ما دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha