مديرعامل پارس خودرو در گفتوگو با ايسنا: پيشنهاد تمركز توليد تندر90 رد نشده است اصل اين پيشنهاد از طرف ايران خودرو تنظيم شده بود
مديرعامل شركت پارسخودرو در اظهاراتي متفاوت با گفتههاي چندي پيش رييس سابق سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) اعلام كرد كه پيشنهاد تمركز توليد تندر90 از سوي وزارت صنايع و معادن رد نشده است.
مسيح تفرشي در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين سوال كه بررسي پيشنهاد تمركز توليد تندر90 در يكي از دو كارخانه ايران خودرو يا پارس خودرو در چه مرحلهاي است؟ عنوان كرد: پيشنهاد تمركز تندر90 رد نشده، بلكه اين پيشنهاد كه ايران خودرو نيز آنرا امضا كرده، در مرحله بررسي قرار دارد، اما هنوز به جمعبندي نهايي در اين زمينه نرسيدهايم. اكنون نيز با روي كار آمدن مديريت جديد در راس ايدرو منتظر تصميم و نظر جديد اين سازمان هستيم.
وي با بيان اينكه تاكنون خبر رد شدن پيشنهاد تمركز توليد تندر90 را نشنيدهام، با اشاره به اينكه تمركز توليد اين خودرو تنها يك پيشنهاد جانبي از پيشنهاد اوليه براي بهبود وضعيت توليد آن در كشور بوده است، توضيح داد: اصل اين پيشنهاد از طرف شركت ايران خودرو تنظيم شده بود كه با كارشناسي ما تعديل شد و بر اين اساس قرار است فقط يك شركت با رنوپارس مذاكره كند. در واقع در مذاكره براي اصلاح قرارداد توليد تندر90 بحث تمركز در مديريت مطرح شد كه اين پيشنهاد لزوما به معني متمركز شدن توليد در يكي از دو كارخانه نيست.
تفرشي تاكيد كرد: اگر نياز باشد تمركز توليد تندر90 نيز انجام ميشود، اما اگر نيازي به انجام اين كار نباشد، اصلا لزومي به متمركز شدن توليد در يكي از دو كارخانه ايران خودرو يا پارس خودرو نيست؛ بنابراين اصل داستان تمركز در مديريت اصلاح قرارداد توليد تندر90 است.
اين اظهارات در حاليست كه احمد قلعهباني - رييس سابق ايدرو - چندي پيش در گفتوگو با ايسنا از رد پيشنهاد تمركز توليد اين خودرو در يكي از دو كارخانه ايران خودرو يا پارس خودرو خبر داده بود.
پيش از آن نيز نجمالدين - مديرعامل شركت ايران خودرو - گفته بود كه قرار نيست توليد خودرو تندر90 در يكي از دو كارخانه ايران خودرو يا پارس خودرو متمركز شود.
البته روغني - معاون وزير صنايع و معادن - نيز در يكي از گفتوگوهاي خود با ايسنا درباره آخرين وضعيت بررسي پيشنهاد توليد تندر90 در يك كارخانه نيز عنوان كرده كه پيشنهاد تجميع توليد تندر90 در يكي از كارخانههاي ايران خودرو يا سايپا همچنان درحال بررسي بوده و هنوز دراين زمينه تصميمي گرفته نشده است.
* * ما حتي با خودمان نيز در كيفيت و توليد محصول رقابت ميكنيم
مديرعامل پارس خودرو در ادامه درباره علت تفاوت كيفيت تندر90 توليدي در اين شركت با ايران خودرو توضيح داد: من قاضي نيستم و در اين زمينه مرجع تصميمگيري وجود دارد كه اين مرجع با سازوكارهايي كه دارد، كيفيت خودروهاي توليد داخل را بررسي ميكند.
وي ادامه داد: من به عنوان مديرعامل پارس خودرو اعلام ميكنم كه ما حتي با خودمان نيز در كيفيت و توليد محصول رقابت ميكنيم.
در اين باره به تازگي يكي از مديران شركت رنوپارس درباره دليل تفاوت كيفيت تندر90 توليدي در پارس خودرو با تندر90 توليدي در ايران خودرو گفته كه از نظر ما در هر دو كارخانه به يك صورت عمل ميشود و كيفيت توليدات هر دو خودروساز در سطح كيفي مورد نظر رنوپارس است كه البته دليل تفاوت در سطح ردهبندي را بايد از مسوولان سازمان استاندارد پرسيد.
گفتني است، چندي پيش در مراسم جايزه ملي كيفيت، محصول تندر90 شركت ايران خودرو موفق به دريافت جايزه شد كه اين موضوع با واكنش مديران پارسخودرو مواجه شد. به طوري كه معاون سابق تضمين كيفيت اين شركت در اين باره اظهار كرد كه از اين موضوع متعجبيم و به شدت به آن اعتراض داريم. قطعا نامهاي را تهيه و به آن مرجع ميفرستيم تا اعلام كند كه اين ارزشيابي را چگونه و بر اساس چه معيارهايي انجام داده است. البته اين موضوع با جواب منفي مديرعامل پارس خودرو مواجه شد، به طوري که تفرشي در گفت وگو با يکي از خبرگزاريها اظهار کرد که بحث شکايت از ايران خودرو مطرح نيست.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات