• سه‌شنبه / ۴ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8812-02513

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس: دستگيري ريگي،اقتدار ايران رانشان داد پيشنهاد آمريكا،روسيه و فرانسه براي تامين راديوايزوتوپ‌هاي موردنيازايران،اقدام زننده‌اي است

سخنگوي كميسيون امنيت ملي مجلس:
دستگيري ريگي،اقتدار ايران رانشان داد
پيشنهاد آمريكا،روسيه و فرانسه براي تامين راديوايزوتوپ‌هاي موردنيازايران،اقدام زننده‌اي است

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس دستگيري عبدالمالك ريگي را نشانگر اقتدار ايران عنوان كرد، چرا كه عده‌اي مي‌خواستند با برجسته كردن برخي چهره‌ها امنيت ايران را متزلزل نشان دهند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در خانه ملت با تشكر از عملكرد مجموعه نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي كشور در دستگيري عبدالمالك ريگي تروريست شرق كشور اظهار داشت: اين اقدام نشانگر اقتدار ايران بود، چرا كه برخي به دنبال آن بودند كه با برجسته كردن اين قبيل چهره‌ها، امنيت ايران را متزلزل نشان دهند و اين مساله هم‌چنين نشانگر اين بود كه ايران بر روي امنيت شهروندان خود حساس است.

وي اضافه كرد: آشكار بود كه برخي سرويس‌هاي امنيتي خارجي و همسايه، اين جريان را هدايت مي‌كرد، اما جمهوري اسلامي ايران اين موفقيت را به دست آورد كه وي را دستگير كند.

جلالي با يادآوري اين مساله كه اگر مبارزه با ترور و تروريست براي قدرت‌هاي غربي جدي است وقتي اين دستگيري انجام شد بايد اظهار خوشحالي كنند، خاطرنشان كرد: متاسفانه امروز شاهديم كه تروريست‌ها در دنيا به دو دسته خوب و بد تقسيم مي‌شوند و بايد ديد كه واكنش آنها نسبت به بحث تروريسم چيست و چه عكس‌العملي نشان مي‌دهند. افكار عمومي دنيا اين قبيل عكس‌العمل‌ها را مي‌فهمند كه آيا آنها در مبارزه با تروريسم جدي هستند يا خير.

نماينده شاهرود هم‌چنين از اقدام آتي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در دعوت از مسوولان مربوطه امنيتي انتظامي به كميسيون و تشكر از آنها بابت اين اقدام خبر داد.

وي هم‌چنين خواست مجلس از قوه قضاييه در خصوص اين تروريست را بررسي سريع موضوع و شناسايي شاخه‌هاي مربوطه و محاكمه و مجازات اين فرد عنوان كرد.

سخنگوي كميسيون امنيت ملي در بخش ديگري از اظهارات خود در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ايسنا در مورد پاسخ ايران به پيشنهاد سه كشور آمريكا، روسيه و فرانسه در مورد تامين راديو ايزوتوپ‌هاي مورد نياز ايران نيز گفت: آنچه كه از اين پيشنهاد برمي‌آيد اين است كه اين پيشنهاد درصدد پاك كردن صورت‌مساله است و اين‌كه ايران راديو ايزوتوپ‌ها را از بازار‌هاي جهاني تامين كند اصولا پيشنهاد نيست و اقدام زننده‌اي است.

وي گفت:‌ ايران از قبل اعلام كرد كه آمادگي خريد سوخت را دارد و مبادله سوخت را با شرايطي انجام مي‌دهد اما نهايتا اقدام خود را كه تامين سوخت 20 درصد است انجام داد. لذا از ديد ما پيشنهاد اين سه كشور اصلا بحث قابل طرحي نيست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha