معاون گردشگري كشور: بازبيني ستارهي هتلها از پايان ارديبهشت آغاز ميشود هتلها تا پايان دي نرخ خود را اعلام كنند
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: درجهبندي هتلها از پايان ارديبهشتماه آغاز ميشود. همچنين هتلداران بايد تا پيش از ديماه، قيمتهاي خود را به اين سازمان اعلام كنند.
سيدرضا موسوي در گفتوگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تأكيد بر اينكه طرح استانداردسازي با بازبيني ستارهي هتلها هيچ منافاتي ندارد، اظهار كرد: طرح استانداردسازي هتلها كه از مدتها پيش آغاز شده است، همچنان ادامه دارد. هتلهاي خراسان رضوي اين طرح را آغاز كردهاند؛ اما برخي استانها هنوز اين كار را شروع نكردهاند.
وي ادامه داد: چند سال است، ستارهي هتلها بازنگري نشده است و هتلهايي كه امروز ساخته شدهاند، با هتلهايي كه پنج يا ده سال پيش ساخته شدهاند، يك قيمت را دارند. درحاليكه كيفيت و امكانات آنها متفاوت است. بنابراين بازنگري در ستارهها ضرورت دارد.
موسوي بيان كرد: نيروهايي براي بازنگري در ستارهها و نظارت بر درجهبندي هتلهاي كشور درحال گذراندن دورههاي آموزشي هستند و از پايان ارديبهشتماه، در استانها براي آغاز اين طرح مستقر ميشوند تا بر نرخ و خدمات هتلها نظارت كنند.
او در ادامه با اشاره به نرخگذاري آزاد هتلها كه از ديگر برنامههاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با هدف بهبود شرايط خدماترساني در هتلهاي كشور است، گفت: اكنون هتلهاي كشور در طول سال فقط يك نرخ دارند. در اين شرايط، گردشگري چطور ميتواند رشد كند، چون رشد گردشگري همواره براساس توان مالي مسافران شكل ميگيرد.
وي يادآور شد: تمام هتلهاي دنيا براي فصل سفر و غيرسفر نرخ مجزا دارند و بايد اين اتفاق در ايران هم رخ دهد. بايد قيمتي كه تعيين ميشود، قابليت رقابت داشته باشد. بنابراين سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي هتلهاي سه تا پنج ستاره، سقف نرخي را طبق پيشنهاد هتلداران تعيين ميكند و هتلها بايد براساس اين سقف و كيفيت خدمات خود، نرخ تعيين كنند. ما هم اين قيمتها را به دارايي ميفرستيم.
موسوي با بيان اينكه ما دنبال شكستن نرخها هستيم، اظهار داشت: در عرصهي رقابت، خدمات و كيفيت بايد قيمت را تعيين كنند. حتا بايد شرايطي را فراهم كرد كه افراد رزروكنندهي اتاق در هتل از ششماه قبل، از تخفيف بهتري بهرهمند شوند.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري گفت: هتلها بايد بتوانند در اين طرح سه قيمت براي فصل سفر، خلوتي سفر و تور ارائه دهند و براساس نرخ خود، مشتري جذب كنند. بايد به اين موضوع توجه كرد كه چگونه ضريب اشغال برخي هتلها در 15 روز تعطيلات نوروز فقط 30 يا 40 درصد بود و برخي تا 90 درصد اشغال شدند.
موسوي تأكيد كرد: هدف ما با اجراي طرح آزادسازي نرخ و بازبيني ستارهها، ايجاد عرصهي رقابت و ارائهي خدمات كيفي است.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات