• شنبه / ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8905-04715.163158

/سرانجام ساخت 315واگن قطار شهري اصفهان، شيراز و تبريز/ هدايت: ساخت كارخانه واگن‌سازي در تبريز بعيد است

/سرانجام ساخت 315واگن قطار شهري اصفهان، شيراز و تبريز/
هدايت:
ساخت كارخانه واگن‌سازي در تبريز بعيد است
مدير عامل سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) ساخت كارخانه واگن سازي در تبريز را بعيد دانست و گفت: بعيد مي‌دانم كه وزارت صنايع و معادن براي ساخت كارخانه جديد آن هم در زماني كه برخي از واگن‌سازان داخلي با ظرفيت 30 درصدي فعاليت مي‌كنند، مجوز صادر كند. مجيد هدايت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به موضوع ساخت 315 واگن قطار شهري سه شهر اصفهان، شيراز و تبريز توضيح داد: در اين رابطه ما طرف اصلي قرارداد هستيم و اگر نياز به شريك خارجي وجود دارد،‌ بايد از آن‌ها به عنوان طرف‌هاي دوم استفاده شود. وي در پاسخ به اين سوال ‌كه آيا قطار شهري تبريز دوباره با واگن‌ساز چيني براي ساخت واگن وارد مذاكره شده است؟ گفت:‌ اين كار در گذشته انجام شده بود، ولي در يك دوره متوقف شد. معاون وزير صنايع ومعادن در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است در قرارداد جديد براي ساخت 315 واگن، با چيني‌ها وارد مذاكره شويد؟ ‌اظهار كرد: سازندگان ايراني مي‌توانند با هر سازنده خارجي كار كنند كه اين موضوع شامل چين نيز مي‌شود. هدايت در مورد اين كه از چيني‌ها در چه زمينه‌اي ممكن است استفاده شود؟ با اشاره به اين‌كه سازندگان داخلي در نيرو محركه،‌ ترمز، الكتريكال، برق و ساخت درها مشكل دارند، تاكيد كرد: شرايط هر كس بهتر باشد، سازندگان داخلي با او همكاري مي‌كنند. او در پاسخ به اين سوال كه طبق قرارداد قبلي، چيني‌ها متعهد شده بودند كه نيرو محركه را از آلمان تهيه كنند، با اين شرايط باز هم امكان ادامه همكاري با آن‌ها وجود دارد؟ توضيح داد: در مواردي مانند نيرومحركه سراغ بهترين‌ها مي‌رويم؛ ضمن آن كه برخي ازصنايع ما قادر هستند بخشي از موارد مورد نياز را توليد كنند و ما نيز درصدد هستيم كه اين توانايي را تقويت كنيم و از آن‌ها درساخت 500 دستگاه واگن استفاده كنيم. وي افزود: متاسفانه مشكلي كه قطار شهري‌ها دارند، اين است كه در طراحي قطار هر شهر تغييراتي صورت گرفته است؛ به طوري كه از قطاري كه در شيراز استفاده مي‌شود نمي‌توان در تبريز استفاده كرد. هدايت خاطرنشان كرد: ايدرو بخشي از تصميم‌گيران حوزه صنعت ريلي است، نه همه آن؛ اما با توجه به حجم زيادي از ساخت واگن در كشور كه پيش رو داريم قطعا براي انجام اين كار در كشور تمام تلاش خود را مي‌كنيم. وي در پايان ميزان نياز كشور را براساس پيش‌بيني‌ها سالانه 500 دستگاه واگن عنوان كرد و احتمال داد كه اين نياز طي 10 سال آينده به پنج هزار دستگاه واگن نيز برسد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha