• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-14100
  • خبرنگار : 71234

/قرآن؛كتاب رحمت، حكمت و عدالت/ آليا درگفت‌وگوبا ايسنا: مسلمانان هوشيار باشيد براي هتك حرمت كيفرخواستي در محاكم حقوقي و بين‌المللي ارائه شود

/قرآن؛كتاب رحمت، حكمت و عدالت/
آليا درگفت‌وگوبا ايسنا:
مسلمانان هوشيار باشيد 
براي هتك حرمت كيفرخواستي در محاكم حقوقي و بين‌المللي ارائه شود

عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با محكوم كردن اهانت به ساحت مقدس قرآن كريم در چند ايالت آمريكا، بر ضرورت ارائه كيفر خواست در محاكم حقوقي بين‌المللي و تشكيل جلسه اضطراري و فوق‌العاده در مورد اين هتك حرمت از سوي سازمان كنفرانس اسلامي تاكيد كرد.

فاطمه آليا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ دليل اهانت به قرآن كريم را وحشت از گسترش روز افزون دين اسلام در دنيا دانست و گفت: اين جسارت و اهانت بزرگ صورت گرفته در آمريكا در راستاي ايجاد وحشتي نسبت به دين اسلام و در امتداد تز اسلام هراسي انجام شده است.

وي ادامه داد: از آنجا كه دين مقدس اسلام بر پايه‌ي صلح، عدالت و برادري بنا شده است. انتشار دين اسلام و گرايش روز افزون به اين دين دشمنان دين اسلام را، با توجه به آگاهي ملت‌ها و به خطر افتادن منافع مادي و دنيايي‌شان، به وحشت انداخته است.

نماينده‌ مردم تهران در خانه‌ ملت در ادامه توضيح داد: در اين شرايط آمريكايي‌ها و برخي كشورهاي غربي سلسله اقداماتي همچون انتشار كاريكاتور پيامبر اسلام در كشور دانمارك پس از رسوايي سلمان رشدي، محكوم به ارتداد انجام دادند كه آخرين اقدام يعني سوزاندن و پاره كردن قرآن كريم اوج اين اهانت‌هاست.

آليا ادامه داد: اهانت به قرآن كريم در حالي انجام شد كه در منشور ملل متحد و اعلاميه حقوق بشر، اهانت به مقدسات ملتها محكوم است و اقدام ضد بشري و از مصاديق نقض حقوق بشر به شمار مي‌آيد، از اين رو مي‌توان گفت كه اقدام اين افراد علي رغم وجود چنين قوانين و اعلاميه‌هايي، نشان دهنده‌ نهايت استيصال و پيچارگي آنهاست.

وي هتك حرمت قرآن كريم را نشان دهنده كينه هتاكان به كتاب مقدس مسلمانان و داشتن اهداف بسيار خطرناك‌تري عنوان و اظهار كرد: هدف آنها از اهانت به قرآن كريم، عصباني كردن و وارد كردن مسلمانان به اقدام متقابل و به عبارتي مقابله به مثل با اهانت به ساير كتابهاي مقدسي است. در اين شرايط بايستي همه‌ي مسلمانان هوشيار باشند و ضمن محكوم كردن اقدام جنايتكاران آمريكايي به مقدسات اديان ديگر توهين نكنند.

رييس كميته حقوق بشر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با تاكيد بر اينكه آمريكا دشمن شماره يك ماست و به شيوه‌هاي ديگر منافع آمريكايي‌ها را به خطر مي‌اندازيم، گفت: به آقاي اوباما در مورد اين عمل شنيع و زشت و غير انساني اهانت به قرآن كريم هشدار مي‌دهيم. قطعا به شيوه‌هاي ديگر و نه از طريق اهانت به مقدسات اديان، اين كار را جواب خواهيم داد.

آليا، اهانت به قرآن كريم را پروژه‌ي آمريكايي‌ها در جهت به وجود آوردن جنگ اديان دانست و اظهار كرد: طبق اديان و كتب الهي پيروان اديان الهي با هم دوست هستند بنابراين اگر يك نفر كشيش نما و يا چندنفر كينه توز نسبت به اسلام چنين اقدام شنيعي را انجام مي‌دهد بايد مراقب توطئه‌ها بود.

وي همچنين با بيان اينكه هتك حرمت قرآن كريم در راستاي سرپوش گذاشتن بر شكست و ناكامي اجلاس سازش در آمريكا انجام شد، گفت: مطمئنا سازمان كنفرانس اسلامي و ملتهاي مسلمان خشم‌شان را به شكلهاي مختلف و به جزء اهانت به مقدسات اديان الهي نشان خواهند داد.

اين عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در ادامه با اشاره به آيه‌اي از قرآن در رابطه با حفاظت خداوند از قرآن كريم گفت: هتاكان مطمئن باشند نمي‌توانند محتواي قرآن را بسوزانند. با اثرگذاري تعاليم و معارف قرآني در بين ملتها، مردم دنيا در حال آشنا شدن با محتواي قرآن هستند.

آليا در پايان با تاكيد بر اين كه اهانت به ظاهر قرآن بي‌جواب نخواهد ماند، تاكيد كرد: اگرچه هتاكان به ظاهر قرآن اهانت كردند، اما مطمئن باشند محتواي قرآن همچنان تاثيرگذاري بين‌المللي و جهاني‌اش را انجام مي‌دهد و آمريكايي‌ها و رييس جمهور آمريكا منتظر جواب دندان شكن باشند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha