• یکشنبه / ۲۴ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۴:۲۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8911-15541.172144
  • خبرنگار : 71219

درپي تخريب پل جهاني گرگر؛ نماينده شوشتر درگفت‌وگوبا ايسنا: آقايان بايد علاج واقعه را قبل از وقوع انجام مي‌دادند اقدامات درباره‌ي اين پل، جدي نبوده است

درپي تخريب پل جهاني گرگر؛
نماينده شوشتر درگفت‌وگوبا ايسنا:
آقايان بايد علاج واقعه را قبل از وقوع انجام مي‌دادند
اقدامات درباره‌ي اين پل، جدي نبوده است

نماينده‌ي مردم شوشتر در مجلس شوراي اسلامي، درباره‌ي ريزش بخش‌هايي از پل ثبت جهاني‌شده‌ي گرگر گفت: آقايان بايد علاج واقعه را قبل از وقوع انجام مي‌دادند.

سيدمحمد سادات ابراهيمي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: حدود دو سال است كه علائم فروريختن پل گرگر در شهرستان شوشتر مشخص شده است و با وجود اين‌كه من از راه‌هاي مختلف و از طريق شخص رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ حميد بقايي ـ موضوع را پيگيري كرده بودم، متأسفانه نتيجه‌ي تمام تأكيدها اين شد كه به‌عنوان يك كار فوري و مهم به اين موضوع نگاه نشد و آن را در روند اداري قرار دادند.

وي با اشاره به اين‌كه نتيجه‌ي اين‌گونه اقدام كردن فروريزي بخشي از پل گرگر شده است، اظهار كرد: آقايان بايد علاج واقعه را قبل از وقوع انجام مي‌دادند، ولي گذاشتند تا وقتي به مرحله‌ي خطرناك و غيرقابل جبراني رسيد. اكنون نيز سازمان ميراث فرهنگي و وزارت نيرو تازه متوجه قضيه شده‌اند، هرچند هنوز هم اقدام مؤثري نديده‌ايم.

سادات ابراهيمي با يادآوري تذكر شفاهي خود به سازمان ميراث فرهنگي در صحن علني مجلس، گفت: اكنون اگر مسؤولان بخواهند به پل گرگر مانند يك پروژه‌ي عادي نگاه كنند، خطر بيشتر مي‌شود، آن‌ها بايد تمام امكانات‌شان را بسيج كنند تا اين مشكل مهار شود.

نماينده‌ي مردم شهرستان شوشتر در خانه‌ي ملت ادامه داد: تا كنون اقدامات درباره‌ي اين پل، جدي نبوده است و فقط سه هفته پيش، جلسه‌اي در سازمان ميراث فرهنگي تشكيل شد و آنجا قول دادند مسأله را به‌طور جدي دنبال كنند، در اين راستا گزارشي درباره‌ي وضعيت پل و اين‌كه در چه مرحله‌اي قرار دارد، تهيه كردند؛ ولي اين كاغذبازي‌ها دردي را دوا نمي‌كند و مسؤولان بايد سريع به مرحله‌ي عملياتي وارد شوند.

سادات ابراهيمي با تأكيد بر اين‌كه اين موضوع را دوباره پيگيري خواهد كرد، اضافه كرد: علاوه بر مشكلاتي كه براي مردم از نظر عبور و مرور ايجاد شده، بحث ديگر، ارزش اين پل تاريخي است كه به‌عنوان بخشي از سازه‌هاي آبي ـ تاريخي شوشتر در فهرست ميراث جهاني ثبت شده است و با هيچ پولي قابل جبران نيست و حتي اگر بازسازي در آن انجام شود، مانند اثر نخست نمي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha