رييس كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي گفت: راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي بايد طبق قانون با صدور تاييديه موسسه استاندارد، كار شمارهگذاري كشنده فراز را آغاز كند.
سيدحسين هاشمي در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب بالا افزود: چند ماه پيش جلسهاي با حضور روساي كميسيونهاي صنايع و معادن، اقتصاد و انرژي مجلس در خصوص كشنده فراز برگزار و مقرر شد كه نمونههايي از اين كشنده براي تست كيفي به خارج از كشور ارسال شده و پس از تاييد، مشكل شمارهگذاري آن حل شود.
وي با بيان اينكه طبق گزارشهاي موجود، در تستهاي خارجي استانداردهاي كيفي كشنده فراز تاييد شده است، خاطرنشان كرد: بنابراين نيروي انتظامي بايد به وظيفه خود در اين زمينه عمل كرده و شمارهگذاري اين كشنده را آغاز كند.
به گفته او، در قانون ارتقاي كيفيت خودرو نيز قيد شده كه مرجع تاييد استانداردهاي خودرويي، موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران است كه اين موسسه نيز استانداردهاي اين كشنده را تائيد كرده است.
وي افزود: بنابراين پليس بايد به تفاهمي كه در خصوص شمارهگذاري كشنده فراز با حضور مسئولان ارشد راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي در كميسيون صنايع و معادن مجلس و نشست روساي كميسيونهاي صنايع و معادن، اقتصاد و انرژي صورت گرفت، عمل كند.
هاشمي تصريح كرد: ادامهدار شدن مشكلات پيرامون شمارهگذاري كشنده فراز مناسب نيست. قانون ملاك همه تصميمگيريها بوده و همه ما از جمله پليس موظف به اجراي قانون هستيم.
به گزارش ايسنا، پس از آنكه دو روز پيش رييس پليس راهور ناجا اعلام كرد كه با وجود برخورداري "فراز" از مجوزهاي لازم، جلو شمارهگذاري اين خودروها را گرفتهايم، مسوولان موسسه استاندارد امروز واكنش تندي نسبت به اين موضوع نشان دادند.
نظامالدين برزگري - رييس موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، گفت: ما تمام مستندات خود درباره استانداردهاي اين كاميون را به پليس ارائه كرديم واين كاميون تمام استانداردهاي سختگيرانه را پاس كرده و آماده شمارهگذاري است، اما متاسفانه پليس به دلايل نامعلومي از شمارهگذاري اين خودرو خودداري ميكند.
بهادر كاظمي معاون نظارت بر اجراي استاندارد موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران، نيز اظهار كرد: ديگر نميدانيم چه كنيم تا پليس مجوز شمارهگذاري فراز را صادر كند. به نظر من موضوع فراز از جنبه فني خارج شده است.
انتهاي پيام
نظرات