• یکشنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۰ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 9010-02386.192503
  • خبرنگار : 71234

كواكبيان در تذكري مطرح كرد: مشكلات خانه سينما بايد با گفت‌وگو حل مي‌شد مشكلات اين تشكل صنفي نبايد باعث انحلالش مي‌شد

كواكبيان در تذكري مطرح كرد: 
مشكلات خانه سينما بايد با گفت‌وگو حل مي‌شد
مشكلات اين تشكل صنفي نبايد باعث انحلالش مي‌شد

عضو فراكسيون خط امام(ره) مجلس، با اشاره به انحلال خانه سينما گفت: اعتقاد ما بر اين است كه حتي اگر اشكالاتي در عملكرد خانه سينما وجود داشت، نبايد اين اشكالات باعث انحلال اين تشكل صنفي مي‌شد بلكه بايد اين موارد با گفت‌وگو حل مي‌شد.

به گزارش خبرنگار پارلماني ايسنا، مصطفي كواكبيان در تذكري شفاهي در صحن علني امروز يكشنبه مجلس با انتقاد از انحلال خانه سينما به اصل 26 قانون اساسي مبني بر اين كه فعاليت احزاب جمعيت‌ها و انجمن‌هاي سياسي و صنفي و انجمن‌هاي صنفي و اقليت‌هاي ديني شناخته شده آزاد است مشروط بر اين كه اصول استقلال آزادي امنيت ملي موازين اسلامي اساس جمهوري اسلامي را نقض نكند، اشاره كرد.

وي افزود: در حالي كه قفل در خانه احزاب را بستند و عوض كردند و حتي معاون سياسي مطرح كرد كه اين موضوع به آنها ربطي ندارد اكنون بحث خانه سينما در كشور مطرح است.

اين عضو فراكسيون خط امام(ره)، با بيان اين كه معتقد نيستم كه 100 درصد عملكرد خانه سينما قابل دفاع است گفت: ممكن است حتي عملكرد خانه سينما با مشكلاتي همچون حمايت افراد از اين تشكل مواجه باشد ولي نبايد وزارت ارشاد خود را در مقابل پنج هزار سينماگر قرار دهد بلكه بايد با گفت‌وگو اين موارد را حل كند.

كواكبيان با اشاره به تذكر رسايي و موارد نقض قانون خانه سينما در اساسنامه‌اش گفت: حتي اگر موارد مطروحه از سوي آقاي رسايي درست باشد اما آيا اين موارد احتياج به برخورد شلاقي و انحلال نياز دارد؟

وي با بيان اين كه بايد همه اين مشكلات با گفت‌وگو حل شود گفت: نبايد شرايط را به گونه‌اي جلوه دهند كه در جامعه اينطور تصور شود كه دولت دهم با نهاد‌هاي مدني رابطه‌اي ندارد.

نماينده مردم سمنان در مجلس، همچنين از باهنر خواستار برگزاري جلسه‌اي براي بررسي موضوع نوسانات ارز و طلا شد و گفت: اينكه در جلسه‌اي با حضور وزراي نفت و امور خارجه بحث تحريم‌هاي بين‌المللي و تاثير آن بر اقتصاد مورد بررسي قرار گيرد امري مطلوب است.

كواكبيان همچنين گفت: درست است كه ما اصلاح طلب مجلس هستيم ولي گناه نكرده‌ايم كه حق ما در مجلس ضايع شود وقتي كه نوبت به تذكر ما اصلاح طلبان مي‌رسد دوستان مي‌خواهند موارد ديگري را مطرح كنند.

به گزارش ايسنا، محمد رضا باهنر كه رياست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به اين تذكر شفاهي گفت: اين كه شما مي‌گوييد نبايد حق اصلاح طلبان در مجلس ضايع شود بايد به شما اينگونه پاسخ داد كه شما به تنهايي حق اصلاح طلبان را مي‌خوريد يعني به نمايندگي از همه اصلاح طلبان همواره تذكر مي‌دهيد و ما هم حتما گوش مي‌دهيم ولي شما حداقل مقداري سهميه بقيه را حفظ كن.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha