• دوشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 91011402285
  • خبرنگار : 71368

جنایت، پایان راه سوداگران مرگ

دستگيري متهم به قتل كه در كوه‌ها مخفي شده بود

دستگيري متهم به قتل كه در كوه‌ها مخفي شده بود

كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پليس آگاهی تهران بزرگ دو متهم به قتل مردي جوان را در حوالي يك گرمخانه در اتوبان خاوران دستگير كردند.

كارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پليس آگاهی تهران بزرگ دو متهم به قتل مردي جوان را در حوالي يك گرمخانه در اتوبان خاوران دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مأموران کلانتری 169 مشیریه در ساعت 17:45 پنجم فروردين ماه سال‌جاري، در حین گشت‌زنی در اتوبان خاوران، جوانی حدودا 30 ساله را به حالت بی‌هوش بر روی زمین مشاهده کردند که با حضور عوامل اورژانس در محل این فرد به بیمارستان انتقال پیدا کرد.

با انتقال جوان مجروح به بیمارستان و در بازرسی بدنی از این جوان، مدارک متعلق به پذیرش یک گرمخانه در منطقه خاوران – در نزدیکی محل کشف جوان مجروح – بدست آمد که با مراجعه مأموران به این محل، هویت جوان 29 ساله به نام «رضا» مورد شناسایی قرار گرفت.

مأموران کلانتری 169 با مراجعه به گرمخانه و در تحقیقات انجام شده از افراد حاضر در این محل اطلاع پیدا کردند که «رضا» با دو نفر به اسامی «هدایت» و «موسی» درگیر شده که در حین درگیری از سوی این افراد مورد اصابت چاقو قرار گرفته و این دو نفر نیز بلافاصله پس از درگیری از محل متواری شده‌اند.

شاهدان صحنه درگیری در اظهارات خود به مأموران اعلام کردند كه در روز حادثه چند نفری در چمن بلوار بالاتر از گرمخانه نشسته بودیم که متوجه درگیری لفظی میان «رضا» و شخصی به نام «موسی» معروف به «موسی گنجشک» شدیم كه ناگهان جوان دیگری به نام «هدایت» به طرفداری از موسی با رضا درگیر شد و با چاقو به رضا ضربه‌ زد و از محل متواری شد.

با شناسایی هدایت 27 ساله، مأموران کلانتری 169 در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که هدایت پس از درگیری و مجروح‌کردن رضا با چاقو، در کوه‌های مسگرآباد مخفی شده که ماموران با حضور در کوه‌های مسگرآباد هدایت را كه داخل یک چادر مسافرتی مخفی شده بود، دستگیر و در بازرسی از وی یک قبضه چاقو نیز کشف کردند.

همزمان با حضور مأموران کلانتری در کوه‌های مسگرآباد و دستگیری «هدایت» به اتهام استفاده از سلاح سرد و درگیری منجر به جرح، به کلانتری 169 اعلام شد که با وجود اقدامات درمانی رضا به علت شدت جراحت‌های وارده به ناحیه گردن، سر و سینه فوت کرده است.

با اعلام خبر مرگ رضا ، بلافاصله پرونده با موضوع درگیری منجر به قتل تشکیل و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ، پرونده به همراه متهم دستگیرشده و براي انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با آغاز تحقیقات از هدایت، وی در اظهارات اولیه خود با وجود اعتراف به حضور در زمان درگیری، منکر هرگونه استفاده از سلاح سرد و ضرب و جرح مقتول شد و به کارآگاهان گفت كه در زمان درگیری، رضا قصد گرفتن مواد از موسی را داشت و چون پول نداشت، موسی نیز به او موادی نمی‌داد و همین موضوع باعث درگیری میان آنان شده بود اما من به هیچ عنوان کاری با رضا نداشتم و تنها می‌خواستم آنان را از یکدیگر جدا كنم و در زمان درگیری نیز چاقو در دست «موسی» بود.

با وجود اظهارات اولیه و ادعا و اصرار بر بی‌گناهی، کارآگاهان با توجه به اطلاعات بدست آمده از شهود صحنه درگیری که همگی آنان متهم دستگیرشده (هدایت) را به عنوان ضارب مورد شناسایی قرار داده بودند، به تحقیق از وی پرداخته و هدایت نیز که چاره‌ای جز اعتراف و بیان واقعیت نداشت در اظهارات بعدی خود به کارآگاهان گفت كه قصد جدا کردن مقتول و موسی را داشتم که ناگهان رضا با سر ضربه‌ای را به صورتم زد و در حالی که «موسی گنجشک» با چاقو چند ضربه به رضا زده بود، من نیز با چاقویی که در کمر داشتم ضربه‌ای را به ناحیه گردن «رضا» زده و بلافاصله به همراه «موسی» از محل فرار کردیم.

با توجه به اطلاعات بدست آمده درباره دیگر متهم پرونده، کارآگاهان اداره دهم با شناسایی مخفی‌گاه موسی 27 ساله در شهرک شهید بروجردی، با ورود به مخفی‌گاه متهم، وی را داخل آشپزخانه و در حین مصرف شیشه دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند. با انتقال موسی به اداره دهم و انجام تحقیقات، وی صراحتا به نقش خود به درگیری منجر به قتل و استفاده از سلاح سرد و مجروح كردن مجروح اعتراف کرد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پليس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان به دستور بازپرس پرونده با صدور قرار بازداشت موقت براي انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha