• شنبه / ۲۶ فروردین ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 91012608468
  • خبرنگار : 90003

رسول جعفريان پيشنهاد كرد:

راه‌اندازي سايت صيانت از نام خليج‌فارس

راه‌اندازي سايت صيانت از نام خليج‌فارس

رسول جعفريان پيشنهاد داده است برای آگاهی رسانی به ملتها، سایتی حاوی مدارک و اسناد و پژوهشهای مرتبط با نام خلیج فارس ایجاد کنیم.

رسول جعفريان پيشنهاد داده است برای آگاهی رسانی به ملتها، سایتی حاوی مدارک و اسناد و پژوهشهای مرتبط با نام خلیج فارس ایجاد کنیم.

به گزارش ايسنا، رسول جعفريان در يادداشتي كه در خبرآن‌لاين منتشر شده آورده است:

از چند دهه پیش که بدعت تغییر نام خلیج فارس آغاز شد، بسیاری از محققان و نویسندگان ایرانی تلاش کردند تا با جستجو در متون کهن، نقشه های قدیمی و آثار جغرافیایی مدارک و شواهد این مسأله را گرد آوری کنند. در این باره تاکنون صدها مقاله و دهها کتاب نوشته شده و به خصوص در گردآوری نقشه های جغرافیایی که در قرون مختلف ترسیم شده کارهای زیادی صورت گرفته است.

در این زمینه نشست های علمی متعددی نیز برگزار شده و مقالاتی در آنها در این باره ارائه شده است. چنان که بسیاری از مراکز جغرافیایی بین المللی نیز تلاش هایی در دفاع از نام خلیج فارس داشته اند.

به هر حال این ادله و شواهد تاریخی و جغرافیایی به قدری زیاد است که اساسا هیچ جاری انکار ندارد. یکی از بهترین آنها کتابهای جغرافیایی است که حدود نیم قرن قبل در همین کشورهای عربی چاپ شده و همه جا از این نقطه به عنوان الخلیج الفارسی یاد شده است. اما در حال حاضر کشورهای حوزه خلیج فارس تلاشی را با حمایت دلارهای نفتی آغاز کرده اند تا این مسیر را بر هم بزنند.

در تحولات سه دهه گذشته که این کشورها شاهد جدال ایران با دولت های استکباری بوده اند، با نزدیک شدن به دولت های غربی و امریکا تلاش کرده اند تا حمایت آنان را از هر جهت برانگیزند.در این زمینه بسیاری از موسسات غربی که نیازمند حمایت های مالی این کشورها بوده اند تن به خواسته آنان داده و به میل آنان رفتار کرده اند.

اکنون به نظر می رسد یک اقدام مهم این است که یک سایت شامل ارائه تمامی نقشه های قدیمی، مقالات پژوهشی و کتابهای مورد نظر تدارک شده و این اسناد و مدارک در اختیار مردم دنیا قرار گیرد.طراحی سایت به گونه ای باشد که هر کسی در هر گوشه دنیا شاهد جدیدی یافت بتواند آن را در این سایت بگذارد و با آن همکاری نماید.

بخش مهمی از این سایت باید حاوی دهها کتابی باشد که در این زمینه نقشه های کهن را چاپ کرده و تمامی اشارات تاریخی و جغرافیایی را در این زمینه ارائه کرده اند.

با این که بسیاری از این منازعات از طرف دشمنان برای سرگرم کردن ملتها درست می شود، اما به هر حال اطلاع رسانی در این زمینه می تواند مانعی برابر سیل تحریف ها و بدعت هایی باشد که در این باره با حمایت درآمدهای نفتی و لابی های عربی ـ‌غربی صورت می گیرد.طبیعی است که بسیاری از مردم دنیا آگاهی ما را ندارند و ارائه این مدارک می تواند آنان را از خطر تحت تاثیر قرار گرفتن تبلیغات منحرف کننده اعراب باز دارد.

چنین سایتی در درجه نخست باید با حمایت وزارت خارجه و ریاست جمهوری صورت گیرد و همه نهادهای علمی و پژوهشی مانند موسسه ایرانشناسی و جز آن با آن همکاری کنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha