• یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91021709468
  • خبرنگار : 71356

/نهمين جلسه دادگاه فساد بزرگ مالي/5

مديركل سابق بودجه وزارت راه:85 درصد اعتبار پروژه راه‌آهن بندرعباس ـ شيراز را گروه آريا داد

مديركل سابق بودجه وزارت راه:85 درصد اعتبار پروژه راه‌آهن بندرعباس ـ شيراز را گروه آريا داد

در نهمين جلسه رسيدگي به پرونده بزرگ فساد مالي، «ش.ر» مديركل سابق طرح برنامه و بودجه وزارت راه و ترابري به ارايه‌ي آخرين دفاعيات خود پرداخت.

در نهمين جلسه رسيدگي به پرونده بزرگ فساد مالي، «ش.ر» مديركل سابق طرح برنامه و بودجه وزارت راه و ترابري به ارايه‌ي آخرين دفاعيات خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين متهم در آخرين دفاعيات خود گفت: من به خاطر اين همه آزار و اذيت خودم و تحمل رنج و مصائب هر شب دارم گريه مي‌كنم و از خدا مي‌خواهم مرا به دنيا برگرداند. من شايد 118 شب است كه شب اول قبر را دارم درك مي‌كنم.

وي اظهار كرد: من صداقت دارم. فقط در مورد آقاي «ب» كه فرزند شهيد بود به خاطر حفظ حرمت خانواده شهدا دروغ گفتم تا او را درگير نكنم. تنها موضوع 266 هزار دلار اتفاق افتاد كه آن را هم دريافت نكردم. من با آقاي «ر» و آقاي «ب» در دانشگاه علم و صنعت دوست بوديم و با هم مراوده مالي داشتيم. با افراد ديگري هم در اين دانشگاه دوست هستيم كه لزومي ندارد اسم آنها را ببرم.

اين متهم اذعان كرد: قرار بود شركتي كه متعلق به خودم بود را به آقاي «ر» واگذار كنم ولي با آقاي «ر» بر سر قيمت به توافق نرسيديم ولي به هر حال شركتي كه به آقاي «ر» فروختم اسنادش موجود است. اما تمام اظهارات يا بخشي از آنها در كيفرخواست ذكر نشده است.

وي گفت: من هيچ صبحتي با آقاي «گ» نداشتم. مي‌دانستم او مديرعامل شركت خط و ابنيه است اما با او هيچ آشنايي نداشتم. بنابراين اين صحبت كه من از او پول گرفته‌ام صحت ندارد.

اين متهم تصريح كرد: پول‌هايي كه گرفته شد بجز مواردي نظير خريد خانه براي مستضعفين صرف ايجاد يك آسايشگاه معلولين در گلشهر كرج شده است كه من هنوز آن را نديده‌ام. همه‌ي اينها مفيد بوده و الان خانواده‌هايي دارند در خانه‌هاي خريداري شده زندگي مي‌كنند. چيزي هم كه به اسم حواله پژو مطرح شده اصلا وجود نداشته است.

وي يادآور شد: در مورد مطلبي كه نماينده دادستان تهران مبني بر متنبه نشدن من مطرح كرد نيز بايد بگويم من كار غيرشرعي انجام نداده‌ام. من اشتباه كردم و از اين بابت كه پول را از دوستم دريافت كردم از خانواده‌ام تقاضاي بخشش دارم. من از همه تقاضاي بخشش دارم. من بعد از چهار ماه توانستم فرزند چهار ماهه‌ام را ببينم.

«ش.ر» افزود: من نقش مهمي در وزارت راه داشتم و از همه‌ي مديران اين وزارتخانه مي‌توانيد در مورد من سوال كنيد. من حلال مشكلات همه بودم. بيش از 10 هزار پروژه بزرگراهي فقط با اهتمام من انجام شد.

اين متهم تصريح كرد: در مورد كميته فني و بازرگاني بايد اشاره كنم كه در اين كميته، نظري كه من مي‌دادم نظر صائب بود و نظر من را چشم بسته امضا مي‌كردند. من در مناقصه راه‌آهن بندرعباس ـ شيراز عضو كميته فني بوده‌ام. درست است وزير نقش زيادي داشت اما من به عنوان گرداننده مناقصات نقش داشتم و 85 درصد اعتبار اين پروژه توسط گروه اميرمنصور آريا تامين مي‌شد.

قاضي سراج خطاب به متهم گفت: خير اين‌طور نيست. 800 ميليارد تومان متعلق به بانك ملي و 15 درصد هم متعلق به دولت بوده است. شما از خودتان دفاع كنيد.

اين متهم اظهار كرد: به هر حال اين تاريخي‌ترين پروژه بود و با پول آن مي‌توانستيم بيش از 20 پروژه‌ي ديگر را اجرا كنيم.

وي ادامه داد: من به هيچ عنوان نه قصد ارتشاع داشته‌ام و نه رشوه گرفته‌ام. تا ابدالدهر هم به اين اعتقاد دارم و هيچ ريالي از پولي كه از دوستم گرفتم را براي خودم خرج نكردم. حتي 10 ميليون تومان هم از خودم روي آن گذاشتم.

«ش.ر» افزود: من به خاطر پولي كه از دوستم گرفتم پشيمانم؛ چون باعث شد خودم و همه و خانواده‌ام را به دردسر بيندازم. اميدوارم رأفت اسلامي شامل حال من شود و عاجزانه از دادگاه مي‌خواهم حرف‌هاي من را باور كند؛ چون من صداقت داشتم و سياه‌نمايي نكردم.

اين متهم يادآور شد: من در دور هشتم مجلس هم كانديدا بودم و آرزوي من اين بود كه كشته‌هاي جاده‌ها كاهش يابد كه اين امر در تراكت‌هاي تبليغاتي من موجود است.

به گزارش ايسنا، پس از صحبت‌هاي اين متهم، قاضي سراج از وكيل مدافع او خواست تا از موكلش دفاع كند. وكيل وي در جايگاه قرار گرفت و گفت: نماينده‌ي دادستان تهران با اشاره به روايت النجاه في الصدق، يك اتهام جديد را متوجه موكل كرد؛ در حالي كه اين روايت اصلا راجع به اين مسائل نيست.

اين وكيل مدافع به بيان خاطره‌اي از امام خميني (ره) پرداخت كه قاضي سراج به او گفت: اگر راجع به دفاع نكاتي داريد بفرماييد. ما اينها را بلديم.

اين وكيل مدافع ادامه داد: اولا موكل دروغ نگفته است. ضمن اين‌كه اظهارات فعلي ملاك است. چون بحث بازداشت غيرقانوني و مسائل ديگر وجود دارد.

قاضي سراج گفت: از كجا مي‌گوييد بازداشت غيرقانوني است.

وكيل مدافع پاسخ داد: تشديد قرار وثيقه به قرار بازداشت موقت، وجهي ندارد.

قاضي اظهار كرد: آن قاضي كه اين مطلب را نوشته حتما دليلي داشته است.

وكيل مدافع پاسخ داد: تشديد قرار وثيقه به بازداشت موقت در آيين دادرسي كيفري تجديد نشده است.

وي با بيان اين‌كه لايحه‌اي به دادگاه ارايه خواهد كرد، افزود: در موضوع رد و بدل شدن پول بايد گفت اين كار بعد از اجراي مناقصه بوده و دخيل در موضوع نيست. لذا جرم محسوب نمي‌شود. مانند اين‌كه رياي بعد از عمل، مبطل عمل نيست، حال آن‌كه گناه باشد.

وكيل مدافع گفت: من بيش از اين حرفي ندارم. اميدوارم با دقت عمل شود و رأفت اسلامي شامل حال موكل من شود.

ادامه دارد ....

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha