• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91023119000
  • خبرنگار : 71429

/يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/11

مديرعامل سابق گروه ملي فولاد: 50 هزار ميليارد تومان معوقات بانكي مشابه همين پرونده است

مديرعامل سابق گروه ملي فولاد: 50 هزار ميليارد تومان معوقات بانكي مشابه همين پرونده است

در ادامه يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، «ع.ر» ـ مديرعامل سابق شركت گروه ملي صنعتي فولاد ايران ـ به دفاع از خود پرداخت.

در ادامه يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، «ع.ر» ـ مديرعامل سابق شركت گروه ملي صنعتي فولاد ايران ـ به دفاع از خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وي كه متهم است به مشاركت در پرداخت رشوه به «خ.الف» ـ معاون وزير صنايع و معاون و رييس سابق ايميدرو ـ با قرار گرفتن در جايگاه اظهار كرد: آقاي «خ.الف» عنوان كرد مي‌خواهد موسسه‌اي را در ايذه داير كند و درخواست مساعدت كرد. من هم از بودجه‌اي كه خسروي در اختيار من مي‌گذاشت 100 ميليون تومان كمك كردم و در واقع من كار خير انجام دادم.

قاضي سراج گفت: خودتان هم از كارهاي خيرتان خنده‌تان مي‌گيرد.

«ع.ر» ادامه داد: براي آقاي خسروي توضيح دادم كه چنين بحثي شده است و 100 ميليون تومان به صورت مبالغ 20، 30 و 50 ميليون تومان پرداخت كرده‌ام و به صورت كمك در اختيار آنها قرار داده‌ام. چند روز بعد خانم «ج.الف» كيف سامسونت را آماده كردند و گفتند مبالغي به صورت يورو،‌ ارز و سكه در اين كيف موجود است و گفتند كه آن را به آقاي «خ.الف» بدهم. من اين كيف را تحويل «خ.الف» دادم و عنوان كردم كه آن را آقاي خسروي داده است. 2 كيف مشكي هم حاوي مبلغ 200 ميليون تومان به آقاي «خ.الف» داده‌ام.

در اين هنگام فراهاني نماينده دادستان گفت: آقاي «خ.الف» شما را فرد باتجربه‌اي معرفي كرده است.

«ع.ر» گفت: از روزي كه من آمده‌ام خواستار اين بوده‌ام كه ابعاد ماجرا روشن شود.

قاضي سراج گفت: دزدگيرها خاموش است.

«ع.ر» اظهار كرد: دزدگيرها خاموش شده است و حتي بدتر هم شده است. 50 هزار ميليارد تومان سيستم بانكي معوقات دارد كه همه آنها مشابه اين پرونده هستند.

«ع.ر» افزود: در رابطه با سهميه شمش‌ها بايد بگويم كه فولاد خوزستان براي افزايش فروش شمش به گروه ملي چند انگيزه دارد كه يكي اين بوده كه بالاترين فروش شمش خوزستان به گروه ملي اعلام مي‌شود و ديگري اينكه زماني كه بازار ركود پيدا مي‌كند آنهايي كه سهميه دريافت مي‌كنند ديگر شمش را دريافت نمي‌كنند بنابراين با توجه به مشكلاتي كه گروه ملي دارد، ما هميشه از همه مسئولان خواسته‌ايم كه اين سهميه‌ها را افزايش دهند.

وي در پايان گفت: پنج هزار تن شمش را پس از دستگيري آقاي خسروي براي شركت گروه ملي فولاد درخواست كرده بوديم

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha