• شنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 91032715656
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

لاریجانی:انحلال پارلمان،برای مصر گرفتاری ایجاد می‌کند/1+5چارچوب توافقی را درمسكو رعايت كند

لاریجانی:انحلال پارلمان،برای مصر گرفتاری ایجاد می‌کند/1+5چارچوب توافقی را درمسكو رعايت كند

رئیس مجلس شورای اسلامی، فضاسازی‌های بیرونی را بر نشست مسکو بی تأثیر خواند و گفت: ۱+۵ چارچوب توافقی با ایران را در نشست مسکو رعایت کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، فضاسازی‌های بیرونی را بر نشست مسکو بی تأثیر خواند و گفت: ۱+۵ چارچوب توافقی با ایران را در نشست مسکو رعایت کند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري ايسنا،‌ علی لاریجانی درباره انحلال پارلمان مصر با حکم دادگاه قانون اساسی گفت: این تصمیم از یک کار غیرعادی حکایت می‌کند چون واکنش‌های داخلی و خارجی در مصر به آن زیاد بود.

انحلال پارلمان برای مصر گرفتاری ایجاد می‌کند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ تشکیل پارلمان در مصر برای مردم انقلابی آن کشور یک نقطه اتکا و امید شد اما انحلال این نهاد به دستور دادگاه قانون اساسی می‌تواند نگرانی و هیجاناتی را در جامعه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دادگاه قانون اساسی با انحلال پارلمان گرفتاری در مصر ایجاد می‌کند، ادامه داد: ‌پیش بینی می‌شد پروسه انقلاب مصر بعد از تشکیل پارلمان و انتخاب رئیس جمهور به طور منطقی با اراده مردم تکمیل شود اما این اقدام می‌تواند رفتار سویی را در آینده تحولات مصر بوجود آورد که تبعاتش را باید رصد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بهترین راه آن است که همه در مصر تسلیم اراده مردم شوند چون برخی کشورهای منطقه که خواستند از اراده مردم فرار کنند چالش‌های آنها افزون شد.

وي گفت: مردم به دنبال تصمیم دادگاه عالی قانون اساسی مصر درباره لغو عضویت یک سوم نمایندگان پارلمان مصر و رای به ادامه حضور شفیق در انتخابات ریاست جمهوری در برابر این دادگاه تظاهرات کردند.

لاریجانی همچنين درباره نامه ۴۴ سناتور آمریکایی به باراک اوباما و درخواست از وی برای توقف مذاکرات با ایران بعد از نشست مسکو، یادآور شد: خیلی حرف جدیدی نیست، سناتورها از این کارها در کنگره آمریکا زیاد کردند، مهم این است که همان چارچوب توافق شده در مذاکرات قبل رعایت شود.

وی افزود: دو طرف حاضر در نشست مسکو حرف همدیگر را خوب فهمیدند و احتیاج به حقه‌سازی و فضاسازی بیرونی نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی كه با خانه ملت گفت‌وگو كرده است، فضاسازی‌های بیرونی را بر نشست مسکو بی تأثیر خواند و تأکید کرد: بعضی نشریات آمریکایی با پرهیز از رفتارهای ناشیانه سیاسی درک بهتری از فضای مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ داشتند، باید دید نتیجه نشست مسکو به کجا می‌رسد تا بعد بتوان درباره آن تصمیم گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha