• جمعه / ۲ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 91040200627

خاتمي خطاب به قوه قضاييه:در مسير اجراي عدالت از ملامت‌ها نهراسيد

خاتمي خطاب به قوه قضاييه:در مسير اجراي عدالت از ملامت‌ها نهراسيد

خطيب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مسوولان قوه قضاييه گفت: در مسير تحقق و اجراي عدالت، استقامت و به وظيفه‌تان عمل كنيد و از ملامت‌ها نهراسيد و از انتقادهاي نابجا هم ملول و افسرده نشويد.

خطيب موقت نماز جمعه تهران خطاب به مسوولان قوه قضاييه گفت: در مسير تحقق و اجراي عدالت، استقامت و به وظيفه‌تان عمل كنيد و از ملامت‌ها نهراسيد و از انتقادهاي نابجا هم ملول و افسرده نشويد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) آيت‌الله سيد احمد خاتمي در خطبه‌هاي اين هفته‌ي نماز جمعه تهران با مورد توجه قرار دادن مناسبت‌هاي پيش رو از جمله ميلاد امام حسين(ع)، ميلاد حضرت ابوالفضل(ع)، ميلاد امام سجاد(ع)، ميلاد حضرت علي‌اكبر(ع) و امام زمان (عج) گفت: امام حسين (ع) كسي است كه دين، آزادگي و معنويت در جهان بشريت وامدار قيام اوست. به همين دليل روز ميلاد ايشان را روز پاسدار ناميده‌اند.

وي افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نهادي است همزاد با انقلاب اسلامي كه خدمات فراواني انجام داده و بحمدالله ارتش، سپاه و ديگر نيروهاي مسلح، بازوان پرتوان اين ملت بوده و هستند و به ياري خدا خواهند بود.

وي هم‌چنين با اشاره به نامگذاري روز ميلاد حضرت ابوالفضل (ع) به نام روز جانباز گفت: مردم ما به‌خصوص نسل جوان ما بدانند كه عظمت و عزت امروزمان مديون فداكاري جانبازان عزيز است و اميد كه مسوولان محترم در خدمت به اين عزيزان سنگ تمام بگذارند.

خطيب نماز جمعه نهران هم‌چنين با بيان اين‌كه «بايد امام زين‌العابدين(ع) را امام قهرمان و نه امام بيمار خواند» تصريح كرد: با توجه به همه‌ اين ميلادها بايد مردم ما همان‌طور كه در عزاي اهل بيت(ع) سنگ تمام مي‌گذارند، در شادي آن‌ها نيز سنگ تمام بگذارند.

وي هم‌چنين مسابقات بين‌المللي قرآن كريم را مورد توجه قرار دارد و ضمن اين‌كه اين پديده را پديده‌ي بزرگ فرهنگي كشورمان دانست، اظهاركرد: ان‌شاءالله با تمسك به قرآن و اهل بيت(ع)، جهان اسلام عليه دشمنان متحد شوند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ششم تيرماه سالگرد سوءقصد به جان مقام معظم رهبري را مدنظر قرار داد و خاطرنشان كرد: اين فاجعه داغ بسيار تلخي براي ما بود اما خدا خواست كه گنجينه‌اي ارزشمند و سكاندار انقلاب اسلامي، مقام معظم رهبري براي ما باقي بمانند و تداوم‌بخش رهبري الهي امام عظيم‌الشأن باشند.

خاتمي افزود: دشمن تاثيرگذاري نقش ايشان را بعد از امام(ره) به وضوح مي‌ديد و مشاهده مي‌كرد كه ايشان توانسته است امت اسلامي را سامان دهد و ما از خدا مي‌خواهيم سايه‌ اين رهبري الهي بر سر ما هم‌چنان مستدام باشد.

وي ياد و خاطره‌ شهداي هفتم تير را نيز گرامي داشت و گفت: اگرچه دشمن فكر مي‌كرد كه با اين روند راه انقلاب را مسدود مي‌كند، اما انقلاب ما هم‌چنان به قوت خود راهش را ادامه مي‌دهد.

وي در ادامه با بيان اين‌كه «هفته‌ قوه قضاييه با شهيد آيت‌الله بهشتي شناخته مي‌شود و در واقع ايشان معمار و سكاندار قوه قضاييه در نظام جمهوري اسلامي ايران بوده‌اند» اظهار كرد: اقتدار نظام به اقتدار قوه قضاييه است. اقتدار قوه قضاييه نيز به اقتدار در اجراي عدالت در همه‌ي سطوح است. همه در برابر قانون مساوي هستند و اجراي حق منهاي تبعيض قائل شدن براي متجاوزان به حقوق مردم، دشمنان را سر جاي خود مي‌نشاند و دوستان انقلاب را اميدوار مي‌كند.

خاتمي ادامه داد: قوه قضاييه پرونده‌هاي مهم و كليدي را در دست رسيدگي دارد و ان‌شاءالله منجر به حكم مناسب شود و در اين‌جا از همه‌ عزيزان به‌خصوص رييس اين قوه آيت‌الله آملي لاريجاني تشكر مي‌كنيم و به آن‌ها مي‌گوييم كه كاري كه شما داريد جهاد است. شما در مسير تحقق و اجراي عدالت، استقامت و به وظيفه‌تان عمل كنيد و از ملامت‌ها نهراسيد و از انتقادهاي نابجا هم ملول و افسرده نشويد.

ادامه دارد ...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha