• شنبه / ۳ تیر ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91040300865

لاوروف: از تعيين هرگونه ضرب‌الاجل در رابطه با مذاكرات ايران و 1+5 خودداري شود

لاوروف: از تعيين هرگونه ضرب‌الاجل در رابطه با مذاكرات ايران و 1+5 خودداري شود

سرگئي لاوروف با هشدار دادن درباره تعيين هر گونه ضرب الاجل در گفت‌ وگوهاي 1+5 با ايران، حضور ايران در كنفرانس سوريه را ضروري خواند.

سرگئي لاوروف با هشدار دادن درباره تعيين هر گونه ضرب الاجل در گفت‌ وگوهاي 1+5 با ايران، حضور ايران در كنفرانس سوريه را ضروري خواند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد كه در نشست گروه موسوم به "1+5" و ایران در مسکو هیچگونه توافق اصولی حاصل نشد، اما این نشست مفید بود.

لاوروف روز جمعه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی خبری "راشا-24" گفت: در آنجا هیچ‌گونه توافق در رابطه با ماهیت برنامه هسته‌يی ایران حاصل نشد، اما طبق ارزیابی ما این نشست از نظر درک مسایلی که بايد در خصوص آنها هم از لحاظ فنی و هم از لحاظ حقوقی به توافق رسيد، بسیار مفید بود.

وزیر امور خارجه روسیه همچنين گفت كه قبل از آغاز دورچهارم مذاکرات "1+5" و ایران در سطح مدیران سیاسی، دیدار کاترین اشتون، رییس سياست خارجي اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران برگزار می‌شود.

وی افزود كه در مذاکرات مسکو در مورد برگزاری نشست در سطح کارشناسان در استانبول در روز سوم ژوئیه توافق حاصل شد. به دنبال آن مذاکرات معاونان اشتون و جلیلی برگزار می شود.

لاوروف که درهمایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ شرکت دارد، در اين مصاحبه گفت: "سپس تماس میان اشتون و جلیلی انجام می شود و تاریخ و محل نشست گروه "1+5" بر اساس نتایج آن تعیین خواهد شد".

در عين حال بر اساس گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، لاوروف گفت كه گفت‌و‌گو ها بايد بدون هرگونه ضرب الاجل مصنوعي يا اولتيماتوم ادامه يابد.

وي اظهار كرد: براي حل اين مساله ضروري است از تهديدهاي مستمر به توسل به زور پرهيز شود، سناريوها عليه ايران رها شود و نپذيرفتن گفت‌گو‌ها با شكست خواندن آن متوقف شود.

وي گفت كه گفت‌و‌گوها نبايد به درازا كشانده شود اما تعيين هرگونه ضرب الاجل مصنوعي و اولتيماتوم اشتباه خواهد بود.

درعين حال بر اساس گزارش خبرگزاري نووستي، وزیر امور خارجه روسیه همچنين روز جمعه به خبرنگاران گفت: مخالفت های آمریکا و انگليس با شرکت ایران در کنفرانس بین المللی سوریه كاملا ناموجه است.

وي در حاشیه همایش اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ اظهار كرد: ما معتقدیم ایران موظف است در این کنفرانس (در خصوص مساله سوریه) شرکت کند. لاوروف گفت كه آمريكا و انگليس ادعا مي‌كنند كه ايران نمي‌تواند به اين كنفرانس دعوت شود زيرا بدرفتاري مي‌كند.

وزير امور خارجه روسيه گفت: وقتي آمريكايي‌ها بايد از امنيت بيشتر سربازان‌شان در عراق و افغانستان اطمينان يابند هيچ مشكلي براي گفت‌و‌گوئي مستقيم با ايران ندارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha