• سه‌شنبه / ۶ تیر ۱۳۹۱ / ۱۵:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91040603666
  • خبرنگار : 90068

سفر وزير خارجه به قبرس

ديدار صالحي با سرپرست وزارت خارجه قبرس

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با سرپرست وزارت امور خارجه قبرس طي مذاكراتي در نيكوزيا راههاي توسعه روابط دوجانبه و ارتقاي سطح همكاري‌هاي اقتصادي، تجاري، فرهنگي و علمي را مورد بررسي و تبادل نظر قرار داد.

وزير امور خارجه كشورمان در ديدار با سرپرست وزارت امور خارجه قبرس طي مذاكراتي در نيكوزيا راههاي توسعه روابط دوجانبه و ارتقاي سطح همكاري‌هاي اقتصادي، تجاري، فرهنگي و علمي را مورد بررسي و تبادل نظر قرار داد.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به قبرس، علي اكبر صالحي و شرلي، وزير اقتصاد و سرپرست وزارت امور خارجه قبرس همچنين ضمن بررسي تحولات منطقه‌اي و بين‌المللي پيرامون روابط ايران و اتحاديه اروپايي از جمله راه‌هاي رفع موانع و سوء تفاهمات رايزني كردند.

تحولات منطقه‌اي از جمله اوضاع ليبي،‌ بحرين ، سوريه ، تونس،‌ خاورميانه و مساله قبرس از محورهاي مذاكرات صالحي و شارلي در اين ملاقات بود و طرفين پيرامون اعاده و تقويت ثبات و امنيت در منطقه و حل و فصل مسائل به رايزني و تبادل نظر پرداختند.

طرفين همچنين همكاري در حوزه مبارزه با تروريسم ، افراط‌گرايي، قاچاق مواد مخدر، جنايات سازمان يافته و مبارزه با دزدي دريايي را از ديگر زمينه هاي همكاري مشترك ميان دو كشور و نيز در چارچوب همكاري با اتحاديه اروپا مورد ارزيابي قرار دادند.

صالحي در اين ديدار آمادگي كشورمان را براي ارتقاي سطح مناسبات في مابين با توجه به ظرفيتهاي متقابل از جمله در حوزه هاي اقتصادي، تجاري ، فرهنگي و امور علمي و دانشجويي را اعلام كرد.

شارلي نيز با ابراز خشنودي از سفر صالحي به قبرس و سازنده خواندن رايزني ها و مذاكرات في مابين آخرين تحولات مربوط به وضعيت قبرس، اتحاديه اروپا و ديدگاههاي كشورش نسبت به مسائل منطقه را تشريح كرد .

وي همچنين نقش ايران را در كمك به حل و فصل مناقشات و استقرار ثبات و امنيت منطقه موثر و سازنده خواند و از مواضع اصولي كشورمان تقدير كرد.

در اين ديدار طرفين بر ادامه و افزايش رايزني هاي في مابين در سطوح مختلف تأكيد كردند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha