• چهارشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۱ / ۱۴:۳۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 91040704379
  • خبرنگار : 90068

سفر وزير خارجه به قزاقستان

صالحي با اشاره به مذاكرات ايران و 1+5: بــايــد صــبــور بــود

صالحي با اشاره به مذاكرات ايران و 1+5: بــايــد صــبــور بــود

وزير امور خارجه كشورمان با تأكيد بر حركت روبه جلوي ايران در مسأله هسته‌يي گفت: بايد صبور بود. آن‌گونه نيست كه مسأله سريع برطرف شود.

وزير امور خارجه كشورمان با تأكيد بر حركت روبه جلوي ايران در مسأله هسته‌يي گفت: بايد صبور بود. آن‌گونه نيست كه مسأله سريع برطرف شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به قزاقستان، علي اكبر صالحي صبح چهارشنبه بعد از امضاي تفاهم‌نامه مشترك اقتصادي، تجاري، فني، علمي و فرهنگي بين ايران و قزاقستان در جمع خبرنگاران ايراني و قزاق با بيان اين كه ايران و 1+5 در جهت درست حركت مي‌كنند ادامه داد: ممكن است جريان حركت گاهي به كندي و گاهي به سرعت باشد اما مي‌توانم بگويم كه دو طرف مايلند مسأله هسته‌يي ايران به صورت برد ـ برد حل و فصل شود.

او ادامه داد: طي چند روز آينده كارشناسان در استانبول درباره نقشه‌ي راه صحبت خواهند كرد.

وزير امور خارجه كشورمان گفت: مسائل تكنيكي و حقوقي مطرح خواهد شد اما در مجموع نسبت به حل و فصل اين مسأله اميدواريم البته ممكن است زمانش مشخص نباشد اما در مجموع مثبت است.

وي هم‌چنين درباره موضوعات مورد بحث در ديدار با رييس‌جمهور و وزير امور خارجه قزاقستان گفت: غير از مسائل دو جانبه مسائل منطقه‌يي به ويژه سوريه و مسأله هسته‌يي ايران بررسي شد. ما از مواضع كشور دوست و برادر قزاقستان به خاطر حمايت‌هايي كه از حقوق هسته‌يي ايران در عرصه بين‌المللي داشته است، تشكر مي‌كنيم.

صالحي افزود: قزاقستان اعلام آمادگي كرد كه ميزبان نشست بعدي 1+5 باشد ما هم استقبال كرديم.

وي با اشاره به بحث سوريه بيان كرد: اميدواريم كه با رايزني دو كشور در بحث سوريه اقداماتي انجام دهيم چرا كه قزاقستان رييس شوراي وزيران خارجه سازمان همكاري‌هاي اسلامي است كه مي‌تواند نقش موثري در حل اين بحران داشته باشد.

وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به بررسي بحث رژيم حقوقي درياي خزر اظهار كرد كه تكليف اين مسأله بايد زودتر مشخص شود تا به عنوان موضوع مزمن باقي نماند.

وي افزود: قزاقستان به درياي آزاد راه ندارد. ما آمادگي خود را اعلام كرديم كه مي‌توانيم در بندر عباس و جاسك تسهيلاتي را براي دسترسي قزاق‌ها به آب‌هاي آزاد فراهم كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha