• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 91041810240
  • خبرنگار : 71429

/چهاردهمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي/2

اظهارات قاضي ناصر سراج درباره‌ي روند رسيدگي به پرونده

اظهارات قاضي ناصر سراج درباره‌ي روند رسيدگي به پرونده

در ابتداي نوبت صبح چهاردهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، قاضي ناصر سراج به علت وقفه‌اي كه در برگزاري دادگاه صورت گرفته بود توضيحاتي را ارائه داد.

در ابتداي نوبت صبح چهاردهمين جلسه رسيدگي به پرونده فساد بزرگ مالي، قاضي ناصر سراج به علت وقفه‌اي كه در برگزاري دادگاه صورت گرفته بود توضيحاتي را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، قاضي ناصر سراج گفت: پرونده اصلي داراي 32 متهم بود كه به آنها رسيدگي شد و آخرين دفاعيات از متهمان اخذ شد. مجددا هفت متهم با كيفرخواست جديد به اين پرونده اضافه شد. مجبور شديم دادگاه را به تاخير بيندازيم تا وكلا پرونده را مطالعه كنند.

وي ادامه داد: آخرين دفاعيات رييس شركت گروه ملي اخذ شد و سه نفر باقيمانده نيز امروز آخرين دفاعيات‌شان را انجام خواهند داد. شركت فولاد فام اسپادانا نيز يك متهم داشت كه در جلسه قبل به آن رسيدگي شد. شركت خدمات عمومي فولاد ايران رييس هيات مديره و هيات مديره آن آخرين دفاعيات خود را انجام دادند و به اتهام سه نفر ديگر نيز از متهمان اين شركت رسيدگي خواهد شد.

قاضي سراج اضافه كرد: رييس هيات مديره شركت فولاد فام اسپادانا دوم راهنمايي بود و بقيه متهمان اين شركت نيز در همين رده بودند كه مبلغ شش تريليون و 875 ميليارد و 482 ميليون و 316 هزار و 409 ريال از 132 LC‌ تنزيل شده به اين شركت واريز شده كه جمعا 700 ميليارد تومان مي‌شود و اين شركت تعدادي شركت صوري تشكيل داده است كه باعث شده شركت فولاد فام اسپادانا به اين شركت‌هاي صوري بدهكار شود. از اين 132 LC‌ تنزيل شده، 3 تريليون و 387 ميليارد و 958 ميليون و 932 هزار و 346 ريال به حساب شركت خدمات عمومي فولاد ايران واريز شده است و مبلغ 2 تريليون و 114 ميليارد و 467 ميليون و 32 هزار و 934 ريال به گروه ملي صنعتي فولاد ايران نيز واريز شده است.

قاضي ناصر سراج در ادامه جلسه رسميت دادگاه را با حكم ويژه آيت‌الله آملي لاريجاني اعلام كرد و رعايت مفاد مواد 192، 188 و 129 قانون آيين دادرسي كيفري را در اطلاع‌رساني دادگاه متذكر شد.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha